DAH TENGOK BUKIT HANTU???....JOM!!!

DAH TENGOK BUKIT HANTU???....JOM!!!

Loading...
Hari ini perhimpunan BERSIH diadakan di bandaraya Kuala Lumpur..kita lupakan sebentar...rehat kat sini dulu..ok??


Centralia, Bukit Hantu Yang Masih Menjadi Misteri



Ini adalah Centralia, sebuah bandar hantu yang terletak di Columbia County, Pennsylvania, Amerika Syarikat. Dihuni oleh lebih daripada 5,000 orang pada tahun 1960. Ada gedung bioskop, 3 sekolah, sedozen restoran, pejabat pos dan 7 gereja. Ini adalah bandar penambang yang makmur. Sekarang hanya 4 orang tinggal di sana.

Sebahagian besar bangunan yang ditinggalkan telah dihancurkan oleh manusia atau alam. Sekilas, wilayahnya sekarang hanya tampak lapangan dengan jalan beraspal yang ada di sekitarnya. Beberapa daerah diisi dengan hutan yang baru ditanami pokok-pokok






Gereja yang tinggal di bandar kecil, St Mary 's, memegang perkhidmatan mingguan pada hari Ahad dan tidak terpengaruh oleh api. Alasan semua ini adalah kebakaran tambang yang terjadi di 1960 awal dan sisa kebakaran sampai hari ini masih ada. Api ini akan terus menyala selama 250 tahun, bahkan lebih.


Itulah yang Daud dekok katakan tentang kota ini (1986): "Ini adalah dunia di mana manusia tidak boleh hidup, lebih panas dari planet Utarid, suasana beracun seperti Zuhal. Di pusat kobaran api, suhu melebihi 1,000 darjat [Fahrenheit]. Lethal awan karbon monoksida dan gas-gas lain berputar melalui ruangan batu. "Api pembakaran secara berperingkat bergerak ke segala arah, mengancam bandar-bandar yang berdekatan. Ironisnya, nama salah satu kota berdekatan Centralia adalah Ashland.














0" src="http://www.weirdpalace.com/img/bizarre-and-odd/silent-hill/silent-hill18.jpg" />


sumber: http://terselubung.blogspot.com/2011/07/bukit-hantu-yang-masih-menjadi-misteri.html














Catat Ulasan

3 Ulasan

jerit kat sini