8 Tahun Tengkorak Perempuan ini Tergeletak di Rumah

8 Tahun Tengkorak Perempuan ini Tergeletak di Rumah

Loading...



SIDNEY - Polis Australia temukan sebuah tengkorak yang diduga sudah berada selama lapan tahun di dalam rumah milik warga di Sydney. Tengkorak tersebut ditemukan tergeletak di lantai.

Penemuan mengerikan di Surry Hills ini dijangka merupakan tengkorak dari seorang perempuan yang memang ditinggal pergi oleh keluarganya. Perempuan itu diketahui terkini berpisah dari saudaranya saat terjadi perkelahian pada 2003 lalu.

"Apabila membuat pemeriksaan di bahagian atas rumah, kami mencari tengkorak tergeletak di lantai," ungkap pihak polis seperti dikutip Associated Press , Rabu (6/7/2011).

"Tengkorak itu belum dikenal pasti secara rasmi. Namun kami yakin itu ada tengkorak perempuan yang disyaki akan berusia 87 tahun pada bulan depan," lanjut pihak polis.

Kepala polis Surry Hills Zoran Dzevlan menyatakan perempuan tersebut seperti meninggal beberapa tahun lalu tanpa ada orang yang menyedari. "Hal ini memberi amaran kepada warga untuk tetap memperhatikan siapa pun yang tinggal di persekitaran mereka, terutama para lansia," kata Ketua Polis Dzevlan.

Warga tempatan kemungkinan besar tidak menyedari kewujudan perempuan tersebut kerana aliran elektrik ke rumahnya sudah diputuskan selama bertahun-tahun. Para tetangga mengaku bahawa mereka tidak melihat perempuan itu beberapa tahun lalu, mereka mengira dirinya sudah pindah.

sumber dari Fajar Nugraha

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. kesiannya... apalah nasibnya jadi begitu

    BalasPadam
  2. ibuintan,abah...ingatkan kat luar negara je kes bunuh hari2...rupa2nya kat M"sia pun dah sama mcm kat negeri omputih ...kes mati mengejut pun sama...tu belum lagi yang mati sorang2 dlm umah....

    BalasPadam

jerit kat sini