Luahan Pertama Najib Selepas Di Tangkap

Luahan Pertama Najib Selepas Di Tangkap

Loading...
Luahan Pertama Najib Selepas Di Tangkap



KUALA LUMPUR - Selepas penahanan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak petang tadi, satu video berdurasi 2minit 20n saat dimuat naik ke laman Twitter dan Facebook beliau.



Najib menulis: Saya terima bahawa hari ini adalah hari saya dan keluarga menjalani dugaan dunia.

Ini luahan isi beliau,

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
Rakyat Malaysia yang dikasihi sekiranya saudara saudari mendengar mesej ini maknanya tindakan telah pun diambil ke atas saya.

Saya ingin memohon ampun dan maaf kepada rakyat Malaysia.
Rakyat Malaysia berhak mendapat pimpinan terbaik.

Saya telah melakukan sedaya upaya saya, namun saya sedar ia tidak mencukupi kerana saya akui banyak kelemahan.

Namun demikian, saya ingin menyuarakan isi hati saya kepada rakyat Malaysia yang saya kasihi.  

Ya, memang saya tidak sempurna seperti manusia biasa, namun percayalah apa yang dituduh ke atas saya tidak semuanya benar.

Memang rumah kami digeledah selama berhari-hari. Memang saya disiasat dan ada barang yang dirampas.

Namun semua ini belum konklusif. Ada banyak berita, gambar yang tersebar sersifat khabar angin, putar belit dan fitnah.

Biarlah siasatan dijalankan dahulu. Saya belum berpeluang untuk mempertahankan diri saya.
Ya saya sudah tewas saya akur keputusan rakyat. Dan saya sedar bahawa kekalahan ini juga bermakna saya terdedah kepada lebih banyak tohmahan yang dahsyat.

Benar semua orang adalah sama rata disisi undang-undang. Bukan sahaja di dunia tetapi juga balasan di akhirat.

Tiada sesiapa yang akan terlepas, termasuklah sang penguasa di dalam kerajaan hari ini dan mereka yang menyebar khabar angin serta mengaibkan orang lain.

Saya terima bahawa hari ini adalah hari saya dan keluarga menjalani dugaan hidup. Saya tetap bersyukur kerana tidak semua yang berpeluang menjalani dugaan dunia.

Kita semua tahu bahawa dugaan di akhirat adalah jauh lebih perit. Saya akan hadapi dengan tabah, sesungguhnya Allah SWT maha mengetahui, maha mengasihani dan maha penyayang, sekian sahaja dari saya.

Najib ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di kediamannya dekat Langgak Duta kira-kira jam 3 petang tadi.

Beliau dijangka dihadapkan ke Mahkamah Majistret untuk perintah tahanan reman esok.
Tiga kereta milik SPRM dilihat memasuki perkarangan kediaman Najib dipercayai kira-kira jam 2 petang tadi.

Ketiga-tiga kereta berkenaan termasuk sebuah kereta Proton Inspira berwarna merah dinaiki Najib dilihat keluar dari perkarangan rumah kediaman pada jam 3.07 petang tadi.

Catat Ulasan

0 Ulasan