Betul Ke Emma Maembong Dan Azrel Ismail Dah Kahwin ?:

Betul Ke Emma Maembong Dan Azrel Ismail Dah Kahwin ?:

Loading...
Betul Ke Emma Maembong Dan Azrel Ismail Dah Kahwin ?:

                    02B252812529-1.jpg

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)Sebelum kita melihat benarkah Emma Maembong dan Azrel Ismail berkahwin, mari kita lihat dahulu biodata Emma Maembong.Fatimah Rohani binti Ismail dilahirkan pada 27 Mac 1992 kepada Ismail Embong, yang juga dikenali oleh penggembalanya, Maembong, seorang artis kesenian kebangsaan dan Yatimah Zainab, seorang imigran Scotland.

Nama terakhirnya (Maembong) diperoleh dengan menggabungkan nama ayahnya, Ismail, dengan nama kakeknya, Embong. Dia adalah anak perempuan ke-9 dari 11 adik beradik dengan ibu tunggal Scotland dan seorang ayah Melayu. Adik perempuannya, Chacha Maembong juga seorang pelakon.

Pada tahun 2014, dia memutuskan untuk menderma hijab.Maembong pergi untuk homechooling sejak dia meninggalkan sekolah ketika dia berusia 14 tahun. Walaupun dikritik, dia mengatakan bahawa dia berusaha sebaik mungkin untuk mempunyai pola kajian yang sama seperti di sekolah di rumah.

Ia tidak menjejaskan pelajarannya, ketika Maembong membuktikan kepada peminat bahawa dia mampu bercakap dalam bahasa atau bahasa Inggeris walaupun dia mengakui dia tidak mengambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) kerana dia tidak layak kerana dia mendapat pendidikannya dengan homeschooling.

Selain menjadi pelakon yang baik, model dan tokoh masyarakat yang terkenal di negara ini, Maembong juga seorang artis yang baik. Lukisan beliau ditunjukkan pada perniagaannya yang baru dilancarkan iaitu @mysketchbookshawl yang menjual selendang yang ditariknya berdasarkan reka bentuknya sendiri. Maembong sedang membina perniagaan.

Perniagaan pertamanya ialah @emamaembongbubble yang menjual sabun wajah dan produk kecantikan.Sekarang mari kita tonton video di bawah untuk mengetahui benarkah Emma Maembong dan Azrel Ismail berkahwin.Sila tonton video:


Catat Ulasan

0 Ulasan