Bersungguh tatap wajah ibu sebelum ajal “4 beranak teguk racun”

Bersungguh tatap wajah ibu sebelum ajal “4 beranak teguk racun”

Loading...
Bersungguh tatap wajah ibu sebelum ajal “4 beranak teguk racun”|
Seorang ibu rumah tangga Evi Suliastin 26 berada dalam keadaan sekarat manakala 3 anaknya meninggal dunia di percayai akibat meneguk racun serangga di jombang jawa timur.
Tiga kanak-kanak malang berkenan dikenali sebagai Syahid Mohd Syaiful Alfaqih 6 tahun,Umi Ayu Qurani 4 tahun dan Umi Fuziah berusia 4 bulan.
Kesemua mangsa ditemukan kira-kira jam 21.00 semalam selepas salah seorang anak tetangga yang merasa curiga dengan keadaan rumah yang terlalu sunyi.
Menurut saksi Hadi Sholeh 15,dia telah disuruh oleh ibu beranak tiga berkenan untuk membeli nasi,selepas membeli nasi dia masuk kerumah jirannya itu semula dan mendapati rumah itu dalam keadaan sunyi.
Namun Sholeh mendengar suara batuk dari dapur rumah itu.Saksi kemudian mendatangi sumber suara dan menemukan 3 beradik itu sudah tidak sedarkan diri,Manakala ibu mereka menggelupur sambul menahan sakit.
Saksi kemudian meminta pertolongan orang awam,sebelum membawa kesemua mangsa kehospital.namun sayang 3 beradik itu sudah pun meninggal dunia sebelum mendapat rawatan,manakala ibu mereka masih bisa diselamatkan.
Bagaimanapun pihak polis sehingga pagi ini masih dalam usaha menyiasat punca kejadian.menurut satu sumber Evi Suliastin dilihat beberapa minggu terakhir dalam keadaan murung akibat masalah rumah tangga.
Sehari sebelum kejadian Evi sempat memuat naik gambar bersama 3 anaknya dilaman media sosial,dalam gambar itu , mangsa Umi Fuziah berusia 4 bulan bersungguh menatap wajah ibunya seolah olah bayi itu tau bahwa umurnya tidak akan panjang lagi.

Catat Ulasan

0 Ulasan