Lelaki Tua Yang Buta Ini Disuruh Anaknya Mengemis Di Jalan TAR

Lelaki Tua Yang Buta Ini Disuruh Anaknya Mengemis Di Jalan TAR

Loading...
KISAH seorang lelaki tua cacat penglihatan berjubah putih yang sedang makan nasi kosong di Jalan Tunku Abdul Rahman kini menjadi viral di laman sosial sejak beberapa hari lalu.

Tinjauan di laman Facebook mendapati, kisah berkenaan dipercayai telah dikongsi oleh seorang pengguna laman sosial tersebut,  Syafiq Yazid J.

Syafiq memberitahu dia menitiskan air mata apabila mendengar respon lelaki tua itu selepas dia menyuapkan nasi ke mulutnya.



"Saya perhatikan makanan lelaki itu cuma nasi putih sahaja tidak ada lauk-lauk. Saya menawarkan diri untuk membeli hidangan yang lain. 

Tapi dia menolak dan mengatakan dia tak mampu untuk membayar. Saya jelaskan kepadanya, saya ikhlas. Pak cik tidak perlu bayar. Kemudian Saya belikan sebungkus nasi ayam.

"Saya suapkan ke mulutnya. Menitis air mata saya bila lelaki itu berkata, "anak terima kasih, pak cik tak mampu nak balas. Anak-anak pak cik tak pernah suapkan makanan kepada pak cik, pak cik sedih. 

Saya tidak mampu untuk menahan air mata dari mengalir. Lelaki tua terus memeluk saya"", ceritanya.

Beliau turut memberitahu hasil daripada perbualannya, lelaki tua itu memaklumkan dia berasal dari Johor Bahru dan kini menetap di Sentul, Kuala Lumpur.


Kisah yang dikongsi pada 10 Januari lalu mendapat perhatian pengguna Facebook dan rata-ratanya melahirkan rasa simpati.


STORY blind old man dressed in white who were eating plain rice at Jalan Tunku Abdul Rahman has become viral on social networking site since a few days ago.

Sinar Review Online Facebook page found, the story is believed to have been shared by a social networking site users, the Arc Yazid J.

Shafiq told him in tears upon hearing the response of the old man after he spooned the rice into his mouth.

"I see food guy just white rice only no fish. I offered to buy another dish. But he refused and said she can not afford to pay. I told him, I am sincere. My uncle did not have to pay. Then I bought a packet of chicken rice.

"I fed it to his mouth. Dripping tears to my eyes when the man said," children thank you, uncle can not afford costly response. Children uncle never fed food to the uncle, uncle sad. I was not able to hold back the tears from flowing. The old man kept hugging me "," story.

He also told the results of the conversation, the old man told him came from Johor Bahru and now lives in Sentul, Kuala Lumpur.

Stories were shared on 10 Jan. attention of Facebook users and the average expressed sympathy.

Catat Ulasan

0 Ulasan