Penduduk Terkejut Bangun Pagi Dinding Rumah Mereka Telah Hilang Sebelah

                                    Apartemen di China hilang sebagian dindingnya.

Penghuni sebuah apartemen di China terkejut ketika bangun pagi mendapati sebahagian dinding mereka hilang. Pemilik apartemen telah menghancurkan tempat itu lantaran hendak dibangunkan jalanaya.

Akhbar the Daily Mail melaporkan, Sabtu (4/1), gambar mengejutkan terlihat pengembang di wilayah Nanning, Provinsi Guanxi Zhuang menghancurkan sebahagian dengan hati-hati bahkan tidak satu pun penghuni apartemen terbangun. Dalam beberapa tempat bekalan elektrik dan bekalan air juga diputus.

Pengembang mengarahkankan puluhan rumah dihancurkan sebab penghuni membantah untuk meningglkan apartmen itu. Penghuni apartemen bahkan tidak diberikan  ganti rugi. Banyak pengendara juga menolak melewati jalan baru dibangun itu lantaran takut banyak bahan bangunan melayang ke jalan.

Pemilik salah satu  apartemen Bao Jen mengatakan mereka tidak akan meninggalkan tempat itu meski pemerintah memaksa. "Kami akan tetap di sini. Meski jalan telah selesai dibangun kami juga masih disini. Kami tidak akan berhenti berjuang sampai mendapat ganti rugi sebab mereka telah merosakkan rumah kami," ujar Jen.

Ulasan

  1. aishhh pentingkan diri sgt syarikat tu

    BalasPadam
  2. Memang terror giler dia org ni bukak dinding!!

    BalasPadam
  3. huhu..nasib baik kat Malaysia ni x de lagi bende menakutkan macam ni ek

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!