Akhirnya Cikgu 'Lembu' Tukar Sekolah


Cikgu “Lembu” kan pelajarnya di sekolah rendah Sungkai Perak  telah pun dikenakan tindakan tukar sekolah. Dan dalam pada masa yang sama Cikgu yang bernama Cikgu Chen Yan yan ini juga turut diberikan surat amaran yang tegas atas sebab mengenakan hukuman yang keterlaluan kepada pelajar. Walaubagaimanapun….
Walaubagaimanapun menteri Belia Dan Sukan, Khairy Jamaluddin dalam twitter pagi menyindir tindakan yang dikenakan terhadap Cikgu Chen Yan Yan sebagai hukuman yang tidak munasabah apatah lagi memikirkan anak muridnya masih lagi di peringkat sekolah rendah.

Hukuman Cikgu Chen Yan Yan Patut Lebih Berat?

Khairy Jamaluddin merasakan Cikgu Chen Yan Yan ini sepatutnya dibuang perkhidmatan sebagai seorang guru, bukan sekadar tukar sekolah sahaja. Apa pandangan anda pula? Bersetuju dengan saranan YB KJ?



sumber:beritasemasa

Ulasan

  1. setakat tukar sekolah jer??? ingatkan kena gantung perkhidmatan ker... hu hu hu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..x per..tapi biar la kena antar kat pendalaman betul2...biar dia rasa..3,4 hari jalan kaki pun lum tentu sampai skolah lagi

      Padam
  2. setakat taruk lonceng o la kot, tapi dengar cerita siap makan rumput ni dah melampau

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la..first time dgr denda suh makan rumput..kesian budak2 tu,,kalau budak2 tu melawan dikatanya kurang ajar

      Padam
  3. Sumbat mulut dia dgn rumput..baru buang...Habis madu sepah dibuang..Hahaha..Habis rumput guru dibuang..

    BalasPadam
  4. zara pon xbpuas hati ngan hukuman dia ni. bagus gantung kerja 2-3 bulan. setakat tukar skola, bleh janji ke dia xrepeat pbuatan dia ni kat pelajar skola lain ? mm.. nama cikgu, bplejaran tinggi tp akal ntah simpan kat mana..

    BalasPadam
    Balasan
    1. cikgu pun manusia biasa,mesti ada salah silap dimana2,cuma akak rasa semangat guru sekarang macam x sama ngan guru2 zaman dulu

      Padam
  5. cikgu zaman dahulu dengan zaman sekarang sama saja takde bezanya semangat diaorang.cuma ada sebilangan cikgu saja yang sikap macam tahi. zaman dulu2 mak ayah saya pun cikgu ada juga yang kurang ajar dan kejam lagi bengis, siap maki hamun hina murid yang miskin cerita mak ayah saya. zaman sekarang anak murid pun sikap turut berbeza, tak macam anak murid zaman dahulu patuh dan kasihan sama cikgu, anak murid sekarang lebih teruk dan sikap kurang ajar sebab ada mak bapak yang turut kurang ajar dan suka manjakan diaorang, padan lah muka cikgu pun turut jadi kurang ajar. saya bukan cikgu tapi selalu degar kesusahan kerja cikgu daripada ayah, adik dan kakak saya yang jadi guru kepada anak2 murid peringkat pra hingga menengah, sakit hati dan telinga dengar kerenah jahat dan nakal anak murid diaorang. malah siap calarkan kereta ayah saya.wajarkah segelintir sikap segelintir guru yang biadap dilemparkan tahi pada seluruh guru???

    BalasPadam
  6. cikgu zaman dahulu dengan zaman sekarang sama saja takde bezanya semangat diaorang.cuma ada sebilangan cikgu saja yang sikap macam tahi. zaman dulu2 mak ayah saya pun cikgu ada juga yang kurang ajar dan kejam lagi bengis, siap maki hamun hina murid yang miskin cerita mak ayah saya. zaman sekarang anak murid pun sikap turut berbeza, tak macam anak murid zaman dahulu patuh dan kasihan sama cikgu, anak murid sekarang lebih teruk dan sikap kurang ajar sebab ada mak bapak yang turut kurang ajar dan suka manjakan diaorang, padan lah muka cikgu pun turut jadi kurang ajar. saya bukan cikgu tapi selalu degar kesusahan kerja cikgu daripada ayah, adik dan kakak saya yang jadi guru kepada anak2 murid peringkat pra hingga menengah, sakit hati dan telinga dengar kerenah jahat dan nakal anak murid diaorang. malah siap calarkan kereta ayah saya.

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Wahai Lelaki Bernama Suami...Bacalah!!