Header Ads

Punca Masjid Sungai Isap, Kuantan tidak ditenggelami banjir

loading...

Punca sebenar Masjid Sungai Isap, Kuantan tidak ditenggelami banjir - Sebelum ini rakyat Malaysia kecoh dengan penyebaran gambar-gambar Masjid Sungai Isap, Kuantan yang didakwa tidak ditenggelami banjir besar yang melanda Pahang beberapa hari lepas, sedangkan seluruh kawasan di sekitarnya diliputi air.

Ekoran itu, ramai penggiat laman sosial menyatakan kekaguman mereka dengan keajaiban yang berlaku ke atas masjid berkenaan termasuk penyanyi terkenal, Siti Nurhaliza dan pelakon Izzue Islam. 

Untuk pencerahan yang lebih terperinci berhubung keajaiban itu, laman blog Addin77 telah berkongsi sekeping gambar yang menjelaskan punca sebenar Masjid Sungai Isap, Kuantan  tidak ditenggelami banjir besar.

Daripada gambar yang dikongsikan, jelas menunjukkan bahawa masjid terbabit dibina di kawasan yang ditambak lebih tinggi dari kawasan sekitarnya. Tinggi tambakan yang dibuat menyamai tinggi dua buah kereta viva.
Loading...

8 ulasan:

  1. Owh, hari tu ckp tanah dia sama jer... Baru tau...

    BalasPadam
  2. dulu pun akak tak tahu..ni pun baru tahu..macam2 versi ada

    BalasPadam
  3. mmg lar tanahnya lebih tinggi. tapi kalau Allah nak masjid ni tenggelam , maka tenggelamlah ia.

    BalasPadam
  4. Mmg lar tanahnya lebih tinggi. tapi, kalau Allah nak tenggelam masjid ni, maka tenggelamlah ia.

    BalasPadam
  5. Betui tuu its me... Allah sebaik2 perancang

    BalasPadam
  6. sebab ada masjid la, maka rumah2 tu semua masih nampak atapnya... kalau bukan disebabkan barokah masjid, tentu dah tak bersisa

    BalasPadam
  7. kalau tak disebabkan Barokah masjid tu, bumbung2 rumah tu semua dah tenggelam

    BalasPadam
  8. betul la tu..kalau Allah kata jadi maka jadilah ia..

    BalasPadam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.