7 tahun setelah Ariel Sharon koma

7 tahun setelah Ariel Sharon koma

Loading...
Tahun ini telah masuk 7 tahun bekas PM yahudi laknatullah koma akibat serangan stroke sejak tahun 2006. Menurut abcNews, terbaru laporan scan otak laknatullah ini menunjukkan Ariel Sharon mungkin tidak lagi mampu untuk mendengar dan memahami. 

Ujian dilakukan selama dua jam oleh pasukan saintis Israel dan Amerika yang menggunakan MRI untuk mengukur tindak balas Sharon terhadap rangsangan sentuhan, gambar keluarga dan suara anaknya.

"Maklumat daripada dunia luar sedang dipindahkan ke bahagian-bahagian yang sesuai otak Sharon," anggota pasukan Martin Monti, penolong profesor psikologi kognitif di Universiti California di Los Angeles berkata dalam satu kenyataan. "Walau bagaimanapun, bukti yang ada tidak jelas menunjukkan sama ada Encik Sharon adalah sedar menyerap maklumat ini."

Kekejaman Sharon Penyembelihan di Sabra dan Shatila
Anak bongsu Sharon laknatullah Gilad Sharon, telah lama menegaskan bapanya boleh mendengar apabila dia memberitahu laporan New York Times pada 2011, "Apabila dia terjaga, dia melihat saya dan bergerak jari apabila saya meminta beliau untuk ... Saya pasti dia mendengar saya. "

Gilad Sharon berkata beliau dan ahli keluarga beliau telah melawat bekas Perdana Menteri setiap hari sejak serangan strok dan menceritakan kandungan buku 2011 beliau, "Sharon: The Life of a Leader" impian beliau sebelum koma.



Disusun dan diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber abcnews.go.com


Catat Ulasan

0 Ulasan