Dalam 5 Minit Budak Kecil Ini Berubah Menjadi Wanita Tua

Dalam 5 Minit Budak Kecil Ini Berubah Menjadi Wanita Tua

Loading...


Pembuat filem asal New York, Amerika Syarikat, membuat video yang menggambarkan wajah seorang gadis kecil hingga menjadi wanita tua.

Seorang pembuat filem asal New York, Amerika Syarikat, berhasil membuat video yang menakjubkan dengan menggambarkan wajah seorang gadis kecil hingga menjadi wanita tua hanya dalam masa lima minit.

Melansir laman Orange , 14 September 2013, video garapan Anthony Cerniello, yang berjudul Danielle, memaparkan seorang gadis muda asal Asia yang sedang menatap kamera.Lalu, perlahan-lahan wajahnya berubah menjadi wanita dewasa dan berakhir dengan wajah wanita tua.

Dalam video yang berdurasi lima minit itu, perubahan wajah terjadi mulai dari struktur tulang, bentuk kulit, hingga warna rambut.

Menurut Cerniello, idea awal pembuatan video ini adalah ingin menunjukkan pada orang-orang mengenai perubahan bentuk wajahnya dari mula sejak kecil hingga menjadi tua.

"Di video ini anda boleh melihat bagaimana penuaan umur dan perubahan wajah dari umur 5 tahun hingga 60 tahun dalam waktu yang sangat singkat," kata Cerniello.


Untuk membuat video ini, Cerniello dibantu oleh temannya Danielle, yang mengumpulkan fotonya sejak kecil dan foto-foto sepupu dan kerabatnya yang mempunyai persamaan wajah.

"Foto-foto itu kemudian digabungkan dengan memberikan kesan gerakan mulut, mata, dan leher yang dibuat oleh seorang animator," ujar Cerniello.


Catat Ulasan

0 Ulasan