Header Ads

Wajah Perempuan Menangis Muncul di Bukit Batu Kapur Di Bangkalan

loading...
Warga Kabupaten Bangkalan, Jawa Timur dihebohkan oleh adanya fenomena alam yang muncul di Desa Jambu, Kecamatan Burneh. 

Pada sebuah dinding batu kapur  muncul relief yang menyerupai wajah perempuan. Sebahagian orang menganggap ini fenomena yang aneh sehingga membuat ratusan orang datang untuk melihat sendiri fenomena tersebut.

 "Aneh, tapi memang nyata," kata Mustakim, pengunjung asal Desa Jaddih, Kecamatan Socah, 

Namun jika anda ingin menyaksikan fenomena yang jarang ini, anda harus membawa kamera digital atau kamera telefon bimbit. Kerana, sosok wajah perempuan di dinding itu hanya boleh dilihat jelas jika dilihat melalui hasil foto.

 "Kalau dilihat dari mata kasar, apalagi dekat, sama sekali tidak terlihat wajah itu," ujar Halimah, salah satu pengunjung. 

Namun, ketika hasil rakaman kamera diarahkan ke dinding tersebut, sesosok wanita terakam sangat jelas. "Kalau malam hari, apalagi bulan terang, wajah itu kelihatan seperti menangis," ujar Jasuli, warga Desa Jambu.

 Menurutnya pula, penampakan sesosok wajah perempuan itu walnya dijumpai oleh seorang pekerja lombong. Fenomena itupun langsung menyebar ke seluruh daerah Bangkalan. 

Siang dan malam pengunjung berdatangan. "Kami boleh dapat pendapatan dari parkir," ujarnya. dengan adanya fenomena aneh itu, aktiviti perlombongan batu kapur di Desa Jambu dihentikan sementara. 

Pelombong menrasa takut, apalagi tidak jauh dari lokasi itu ada sebuah makam keramat. "Kata orang tua dulu, bukit ini memang dikeramatkan. Tapi kerana keperluan ekonomi, bukit ini dilombong juga, "tegas Jasuli.
Loading...

Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.