Header Ads

Sejadah Anti Sakit Lutut Telah Dicipta..

loading...
Adnan Pirisan, 50, lelaki asal Turki yang tinggal di Jerman menciptakan sajadah yang boleh menghilangkan sakit lutut.

 Dia berharap sajadah buatannya itu dapat terjual di berbagai negara. Dari bentuk sajadah itu nampak tidak berbeza dari sajadah biasa, tapi alas solat itu didezain khusus untuk kenyamanan lutut, kaki, dan kening, seperti dilaporkan stasiyen tv Al Arabiya, Sabtu (3/8). 

 Pirisan sendiri membuat sajadah itu kerana dia sering mengalami sakit lutut ketika solat. Sejadah itu, kata dia, dibuat dari bahan berlapis khusus yang busa di dalamnya tidak akan rosak. 

Meski begitu dia merahasiakan komposisi bahan di dalam sajadah itu. "Saya sudah mendaftarkan paten sajadah ini pada 2009 dan sejak itu kami sudah memproduksi sajadah ini di tiga kota di Turki.

 Kami menjual sekitar 3.000 sajadah tiap tahun," kata Pirisan yang tinggal di Jerman sejak usia sepuluh tahun. Perusahaan Pirisan, Pirisec, kini sudah mempunyai gerai di Jerman Turki, Kuwait, dan Dubai. Namun sejadah seharga kira-kira RM180 juga, kata dia, dijual di Singapura dan Amerika Syarikat. 

Pirisan mengatakan sajadah buatannya tidak dimaksudkan khusus hanya dijual kepada umat Islam saja. "Saya berharap sajadah ini boleh untuk solat dan berdoa bagi siapa saja, baik Muslim, Protestan atau Katolik," ujarnya.
Loading...

Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.