Hati-hati Kenalan Baru Di Facebook,Suspek Jalin Hubungan Dengan Ibu Aisyah Melalui Facebook!!

Hati-hati Kenalan Baru Di Facebook,Suspek Jalin Hubungan Dengan Ibu Aisyah Melalui Facebook!!

Loading...
Berita Terkini:
SHAH ALAM - Anak kepada seorang guru matematik, Aisyah Wan Exzan yang dilaporkan hilang, sudah pun ditemui dalam keadaan selamat.


                                        Aisyah kini berada Balai Polis Nibong.

 Bagaimana pun kisah penuh tragis ini patut dijadikan teladan...dalam apa keadaan sekalipun..berhati2 dengan orang yg tidak dikenali

Berita mengenai kehilangan Aisyah turut disebarkan menerusi Facebook untuk menarik perhatian orang ramai. 

PETALING JAYA: 

Di saat bahang sambutan Aidilfitri semakin terasa, seorang ibu memohon bantuan rakyat Malaysia dalam usaha mengesan anak perempuannya berusia tiga tahun,

 Aisyah Wan Exzan yang dilaporkan hilang di Rawang pada Selasa. 

 Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata ibu Aisyah, Arbaiyah Md Zin didakwa bertemu dengan penculik tersebut menerusi laman sosial Facebook pada Mei dan menjalin hubungan dengan suspek serta merancang untuk berkahwin. 

 Walaupun hanya mengenali lelaki tersebut selama beberapa minggu, Arbaiyah, seorang guru matematik berusia lewat 30-an, meninggalkan anak perempuannya itu dibawah jagaan suspek pada 30 Julai. 

 Suspek memberitahu Arbaiyah bahawa dia ingin memperkenalkan Aisyah kepada kakaknya. Ibu kanak-kanak itu turut memberikan suspek sijil kelahiran Aisyah kerana mereka berdua merancang untuk pergi berbulan madu bersama kanak-kanak tersebut selepas mereka berkahwin.

 "Pada 2 Ogos, Arbaiyah turut memberi wang tunai RM25,000 kepada lelaki tersebut untuk pelaburan perniagaan emas di sebuah pusat membeli-belah di Rawang. "Keesokan harinya, Arbaiyah menunggu suspek untuk membawa Aisyah pulang ke rumah.

 Suspek berjanji untuk membawanya keluar dan membeli barang keperluan perkahwinan mereka. Namun suspek tidak muncul dan panggilan ke telefon bimbitnya tidak berjawab," kata Abdul Rahim kepada The Star. 

 Beliau berkata ibu mangsa turut pergi ke rumah suspek di Taman Tun Dr Ismail dalam usaha mencari anak perempuannya itu tetapi alamat rumah tersebut milik orang lain. 


                                                   repot polis oleh ibu Aisyah

 Kes itu diklasifikasikan polis sebagai penculikan kanak-kanak. Abdul Rahim berkata siasatan masih dijalankan dan menggesa orang ramai untuk tidak membuat sebarang spekulasi mengenai perkara itu sehingga maklumat lanjut diketahui. 

 Sementara itu, #findaisyah tersebar pantas di laman Twitter dengan pengguna Internet seluruh negara menggunakan medium tersebut untuk mencari kanak-kanak tersebut selepas berita penculikannya disebarkan dalam laman media sosial awal pagi Isnin.

p/s  takut utk menerima orng yg tidakdikenali sebagai rakan facebook

Catat Ulasan

0 Ulasan