Header Ads

Terapi Kecantikan Guna Darah Sendiri.

loading...

Kecantikan adalah hal yang sangat dipuja wanita. Semua cara dilakukan, termasuk cara-cara mengerikan yang tidak biasa. Misalnya .. mengambil darah dari tubuh sendiri, darah diolah, kemudian disuntik kembali pada wajah. Oke .. ini memang sedikit menyeramkan, tetapi Kim Kardashian yang merupakan selebritis Hollywood sudah cuba terapi kecantikan ini.

 Apakah selamat dan terbukti ampuh membuat wajah awet muda?. Terapi ini akan mengambil darah dari sang pesakit. Darah tersebut akan dimasukkan dalam alat khas yang akan memisahkan trombosit dan beberapa komponen lain. Setelah darah diproses, darah tersebut akan disuntik kembali pada wajah. Kim tampak tidak selesa dan kelihatan menahan sakit. 

Apakah terapi ini selamat dan terbukti dapat membuat wajah awet muda? Khabarnya, facial darah boleh membina kembali kolagen dan membuat kulit awet muda. "Tidak ada ilmu pengetahuan yang menyokong terapi itu," ujar Dr. Joseph Merola, seorang dermatologis dari Brigham and Women Hospital, dipetik Boston.Menurutnya, semua faktor untuk peremajaan kulit sudah ada di dalam lapisan kulit manusia. 

Dr. Joseph juga menambah bahawa faktor jangkitan menjadi hal yang perlu dipertimbangkan apabila melakukan terapi ini. Jangan sampai melakukannya tanpa pengawasan pasukan perubatan dipercayai. Walaupun terapi ini seolah-olah akan menjadi trend, belum ada bukti dipercayai apakah facial darah atau vampire facial ini dapat memberi hasil maksimum untuk membina kembali kolagen. 

 Menurut Dr Jeff Spiegel, seorang pakar bedah plastik Chestnut Hill, "Setiap kali anda menyuntik darah ke wajah, akan terlihat perbaikan pada kulit, tetapi ini biasanya hanya bertahan tiga hingga empat hari," bagi anda yang tidak mahu mengmbil risiko, jangan melakukan rawatan seperti ini.
Loading...

Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.