Header Ads

Inikah Hujungnya Pelangi?

loading...
Legenda tentang di ujung pelangi terdapat pot emas ternyata terbukti salah setelah, salah seorang pengemudi berhasil memotret momen langka tersebut di tengah jalan. 

 Seorang pengembara berhasil memotret sebuah peristiwa  yang terjadi hanya beberapa meter dari kereta yang dia naiki, dia mengatakan ujung pelangi tersebut menciptakan ledakan cahaya berwarna kuning ianya terlihat sangat indah. 

 Menurut mitos, tepat dihujung pelangi terdapat pot emas yang disembunyikan oleh leprechaun, manakal dalam mitologi Yunani hujung pelangi adalah jalan yang dibuat oleh utusan dari syurga agar dapat sampai ke bumi manakala bagi penganut agama Kristian itu merupakan janji Allah setelah diri-Nya menghancurkan bumi dengan air bah.
Loading...

4 ulasan:

  1. Yg peliknya...masa kecik2 dulu..org melayu prcaya mitos ni...katanya klau sape2 dpt jumpa hujung pelangi...dpt tempayan berisi emas..

    BalasPadam
  2. teringat masaa akakkecik2 dulu,arwah atuk pun ada cakap benda yg sama...skrng ni baru terpikir

    BalasPadam
  3. macam-macam cerita pelangi ni yang kita dengar masa kecil..ada yang kata one day pelangi tu pernah masuk dalam tempayan kecil and minum air...tapi itu cerita orang alim..

    BalasPadam
    Balasan
    1. owh ye ke..x tahu pulak akak ttg citer tu,cuma masa kecik2 dulu lepas hujan jer,sibuk cari pelangi...ingatkan pelangi tu bidadari..:)

      Padam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.