Kisah Tun M Didik Mukhriz

                                   

Mukhriz ada cerita masa tu dia masuk MRSM, masa tu MRSM bebas sikit, rambut boleh panjang (lelaki) , pakaian bebas takde uniform.


"Masa tu rambut saya panjang, saya balik rumah cuti sekolah tu, bapak saya diam, tak mau bercakap langsung, diam je... saya pun hairan, apa yang tak kena tak tau...
Lepas tu mak saya datang berbisik kat saya , "Nah ambik RM5, pi gunting rambut" , awat? "Pi jelah" jawab mak saya ...

Saya pun pi gunting rambut, balik tu , bapak ada kat umah , tengah baca surat khabar, (masa tu beliau Menteri Pelajaran) ... dia boleh jeling saya.. dia tanya..
"Hah! Bila balik?

Tu dia! dah 4 hari balik, lepas gunting rambut baru dia nak bercakap dengan saya.. Itulah bapak saya, cara dia mengajar anak dia.

Sejak dari tu, rambut saya terus tak tumbuh-tumbuh (sambil berseloroh). Daulat kot..."

Ulasan

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!