Nenek Berambut Panjang,Berwajah Buruk Memanggil Azwan

                               
                                     Kawasan air putar di mana mangsa hampir lemas.

KULIM - Kegembiraan sembilan sekeluarga berkelah hampir bertukar tragedi apabila seorang dari mereka nyaris maut ditelan arus putar air di Taman Rekreasi Air Terjun Ulu Paip

Mangsa, Mohd Azwan Amin, 8, berkata, ketika dia bersama beberapa ahli keluarga lain sedang mandi, dia terdengar suara memanggil namanya untuk pergi ke kawasan air deras.

Mangsa kemudiannya berjalan perlahan-lahan menuju ke arah suara itu dan terkejut apabila ternampak seorang wanita tua turut berada di kawasan air deras itu.


                            
                                                     AZWAN

“Nenek itu muncul tiba-tiba. Rambutnya panjang, berpakaian serba putih dan mukanya buruk. Nenek itu terus memanggil dan melambai saya. Saya seperti terpukau dan berjalan sendirian sehinggalah saya terjatuh dan disedut oleh air putar di kawasan itu.

"Saya cuba bangun bagaimanapun terasa bagaikan ada tangan menarik kaki saya. Saya cuba melepaskan diri tetapi tidak berjaya. Ketika itu saya sudah mula cemas dan meminta tolong,” katanya.

Bapa saudara mangsa, Ariffin Mohd Nayan berkata, dia nampak mangsa dan memaklumkan kejadian itu kepada bapa mangsa sebelum berenang ke tempat di mana mangsa terjatuh.


                                      
Menurutnya, dia cuba membantu bagaimanapun, tubuh mangsa menjadi terlalu berat dan dirinya juga terasa bagaikan ada tekanan yang menarik dari bawah.

“Saya baca ayat al-Quran dan bertakbir barulah anak saudara saya dapat dikeluarkan dari dasar sungai itu. Bagaimanapun ketika dipapah ke tebing, keadaannya lemah dan badannya bercalar-calar seperti dicakar.

"Tangan saya turut lebam dan terdapat kesan sama. Kalaulah tidak ada sesiapa menyedari kejadian ketika itu, saya percaya anak saudara saya sudah lemas,” katanya.

Ariffin meminta Majlis Perbandaran Kulim Kedah (MPKK) meletakkan papan tanda amaran kerana kawasan itu berisiko tinggi untuk perkelahan kerana lebih lima kejadian lemas sudah dilaporkan berlaku," katanya.

Ulasan

  1. Kalau kakzana, tak benarkan langsong anak mandi tempat mcm ni walaupun kita ada sama. Baiklah kat tempat yg cetek, itupun kekadang tak selamat.

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah selamat. Eii takutnya. Sy pulak yg seram.

    BalasPadam
  3. tempat2 mcm ni mmg banyak gangguan..huhu..takut juga nak singgah..

    BalasPadam
  4. @Nana Lienakata orng2 tua kalau ketempat begini,jaga kelakuan dan tutur kata...jgn celupar

    BalasPadam
  5. @Ibu Lala
    temat2 begini mmg makhlus halus suka benor

    BalasPadam
  6. @Hayati Harunha'ah..mak kekadang tu rajin juga mengingatkan me supaya jaga mulut bila nak join kem kat dlam hutan2 ...huhu..ya la..jgn sbb mulut badan binasa kan..hehe

    BalasPadam
  7. @Nana Liena
    biasalah..budak2 bila dah dalam kumpulan ramai2 selalunya riuh je..macam2 peel yg kluor..tu yg kekdg lupa pesanan orng tua..ekekek

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!