Hah?!Kanak-kanak 8 Tahun Kahwin Wanita 61 Tahun?

Menikah dengan wanita yang berusia 53 tahun lebih tua dan masih berstatus isteri orang membuat banyak media luar mengulas makna perkahwinan anak kecil 8 tahun, Sanele Masilela. Bukan atas dasar cinta atau perasaan, tapi melainkan atas dasar wasiat yang diberikan oleh mendiang nenek moyang mereka.

Keluarga Sanele percaya, jika perkahwinan ini adalah wasiat yang harus dijalankan dan dipatuhi. Mereka takut, seandainya tidak terlaksana malapetaka akan mendatangi kehidupan keluarganya. 


Dengan wang sebanyak £ 500   untuk mas kahwin, pesta seharga £ 1.000 setara  pun digelar secara meriah. 

"Ini adalah kali pertama yang berlaku dalam keluarga," ujar ibu Sinele, seperti yang dipetik Daily Mail . Dengan tali leher kupu-kupu dan jas berwarna abu-abu, budak 8 tahun itu merasmikan perkahwinannya dengan Helen Shabangu di depan 100 tetamu jemputan dan pendeta.

 Seperti layaknya upacara perkahwinan yang suci, Sanele melakukan tukar cincin pada ibu lima anak itu, dan juga sebuah ciuman di bibir. Meski harus berkahwin dengan wanita yang usia yang lebih tua, Sanele tidak merasa sedih atau terpaksa. 

Ia merasa yakin jika dirinya akan dapat meminang wanita yang ia cintai saat dewasa nanti. Kerana, bagi keluarga dua belah pihak perkahwinan ini hanyalah sebuah ritual dan tradisi bukan ikatan undang-undang. 

Helen dipilih menjadi pasangan Sanele kerana ia dianggap sebagai wanita yang penyayang dan baik. Di samping itu, hal ini juga kerana mendiang datuk Sanele yang juga mencintai Helen semasa hidupnya.

                             

                             

                             

Ulasan

  1. Assalam yatie macam2 hal kan

    BalasPadam
  2. budak tu macam tak sanggup ja nak kahwin bila tgk muka dia..ahaha

    BalasPadam
  3. @Nana Liena
    teringat masa akak seusia ngan budak tu mmg akak suka main kawen2 ni..ye la..tak tahu pun bagaimana kawen tu yg sebenarnya,janji jd pengantin dapat pakai baju cantik2

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!