Tomei..Bangun!!Tomei..Bangun!!Tomei Terus Senyap....

foto terakhir Tomei...sikucing parsi yang semakin comel

Tomei bila tidur..lidahnya pasti terjulur keluor...
Tomei sikucing yg dibuang kerana buta matanya..
masa dibuang Tomei masih kecil..
berjalan terketar2 depan rumah saya...
dengan kurus kering,mata buta,dan menggigil..
menanges ,mengiau2 ...
sangat menyedihkan...


Teman bermain Tomei..inilah Siputeh..Tomei memang nakal..suka usik Puteh..
namun Puteh mmg kucing yg sabar..selalu mengalah..
Time makan...mesti Tomei nak berebut2 ngan Puteh..Biasanya Puteh akan duduk,tunggui sampai Tomei habis makan baru Puteh makan..
Pastinya Puteh tercari2 Tomei selepas malam ni..


Siapakah yang zalim pisahkan Tomei dari ibunya...memang orng itu sangat kejam..
saya benci orang tu...
kesian Tomei...


mayat Tomei masih panas
Malam ini..baru sekejap...
tragedi sedih itu berlaku..
kami sekeluarga balik dr makan malam...macam biasa si Tomei pasti suka meluru bila kami pulang...

suami saya cuba mengelak..namun apakan daya..ajalnya memang dah tiba..
Anak saya berlari menuju Tomei..
Tomei..bangun..Tomei bangun..
Bangunlah Tomeii...sambi digoncang2nya Tomei..
namun Tomei terus senyap...
anak saya menanges teresak2...saya juga rasa sebak dan sedih..terbayang2 Tomei minta saya gosokkan dia duduk atas ribaan saya...
Kesian Tomei...anak kucing yg x de ibu..

Suami saya pegang dia,rasa degupan jantungnya...
Sah..memang Tomei dah tak de...setitik darah pun tak de,cuma air kencing Tomei je yang terus mengalir laju...

Ya Allah...kesiannya Tomei...saya baru nak merasa sayang pada dia..dulu saya selalu marah2 Tomei...

Tapi akhirnya saya kalah bila terpandang pandangan sayu mata Si Tomei yang buta...

Pastinya...tiada lagi kelibat comel meminta saya menggosok2 dia waktu subuh,menyambut saya bila saya balik kerja..

Tiada lagi keletah nakal Si Tomei...semuanya tinggal kenangan..
Selamat tinggal Sayang sibuta TOMEI....



Ulasan

  1. mmg rasa sangat sedih....airmata laju je...
    akak dah terasa dah,sbb Tomei suka main2 kat tayar keter...

    BalasPadam
  2. i love cat too.. sy jgk rindu kucing sy kt uma.. :)

    BalasPadam
  3. @Zainuddin Ibno Hasim
    akak dah dpt pengganti Tomei,jenis Parsi juga...Tomot & Stoking...usia baru 3 bulan...comel

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!