MASA HAMIL,SELALU SEKSA BIAWAK,DAPAT ANAK KENAN BIAWAK



Seorang ibu dikatakan menyiksa biawak saat hamil  dan kini anaknya lahir mirip biawak.

 Memang ini sebuah misteri  buat manusia. Entah ini teguran atau apa-apa , Apa saja jenis tidak boleh diseksa atau dimainkan kalau mau dimakan seharusnya ianya di urus atau perlakukan secara layak.

Bukan kah itu yang telah diajarkan manusia terdahulu dari kita. Seperti yang terjadi pada seorang ibu ini. Apa yang dirasakan Ari umur 12 tahun, kita tidak boleh membayangkannya.

Bagaimana boleh, tiap hari ia selalu diejek kawan sepermainannya dengan panggilan 'Komodo'. Anak dari suami isteri Murali dan Ernawati, warga Palem Indah RT 07 RW 01, Pondok Pucung, Kecamatan Pondok Aren, Tangerang itu  menderita dan menahan malu seumur hidupnya kerana kulitnya bersisik seperti biawak.

Menurut neneknya, Sharfan, kelainanan kulit yang dialami Ari sudah terlihat sejak cucunya ini lahir. Percaya atau tidak, menurut Sharfan, penyebabnya adalah kerana kesalahan Ernawati, ketika masih mengandung umur 4 bulan.

 Ernawati ketika itu menyiksa seekor biawak yang tiba-tiba masuk ke dalam rumahnya. Penyiksaan itu dilakukan Ernawati, dengan cara mengikat perut, kaki, serta tangan Biawak. "Ibunya waktu itu mempermainkan dan menyiksa biawak itu," kata Sharfan. Bahkan, dia dan jiran yang lain sudah sering menegur Ernawati tapi tidak dihiraukan.

 Dugaan penyebab itu semakin diperkuatkan dengan adanya tanda seperti bekas ikatan taali di bahagian perut Ari. "Tapi sekarang sudah sedikit menghilang," jelasnya. Sharfan menambah, menurut doktor ada kelainan kulit  pada cucunya yang hampir tidak boleh untuk disembuhkan.

 Dan ia merasa semakin bingung dan takut akan keadaan kejiwaan cucunya yang terus menjadi bahan ledekan kawan-kawannya yang memanggilnya dengan sebutan "Komodo" Dan ditambah lagi, sejumlah sekolah yang didatangi juga enggan menerima Ari.

Padahal cucunya termasuk anak yangpintar. "Biar tidak sekolah cucu saya sudah boleh membaca dan menulis.

Ya sudahlah pasrah saja, "katanya. Saat ditanya ingin jadi apa, Ari kelihatan sangat percaya diri mengatakan bahawa ia sangat ingin dapat bersekolah dan menjadi tentera. Bahkan ia tidak merasa berkecil hati walau kawan-kawannya terus memanggilnya dengan sebutan Komodo. Pandangan setiap orang itu akan sangat berbeza menanggapi kes seperti ini.



p/s  dulu..lama dah..ada juga orng kat tempat akak pasang tali hidung pada lembu....suaminya suka sangat seksa lembu dgn menarik tali hidung tu kuat-kuat...masa tu isterinya sedang mengandung anak sulung...
Suatu hari...dgn sekuat hati sisuami ni tarik tali hidung lembunya sampai tali tu putus,dan hidung lembu tu koyak.....bukan nak kata....anaknya lahir...air dari lubang hidung anaknya selalu meleleh sampai sekarang....puas berubat,x mahu juga sembuh....

Jadi pd yg sedang hamil tu..sentiasalah beringat...orang tua-tua kan selalu pesan...


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!