Tiada lagi biskut dahlia,tart nenas Kak Siti.........Al Fatihah

Kak CT:"Yati ambik gambar akak satu..buat kenangan...nanti boleh tengok2"
Masih terdengar2 suara Kak CT..maka terakamlah gambar ini di hariraya waktu marhaban dirunahnya...


3,4 hari lepas....Kak CT mengemas pokok2 bunga dilaman rumahnya....
Saya lihat wajahnya macam orng penat...
"Kak Ct nampak cam penat jer...?"
Dia mcm biasa...senyum..
A'aa.....penat rasanya...kata dia..
saya kata..cuba gi spital kak Ct..gi check jer..mana tahu....kot2 ada darah tinggi..
tapi dia kata...
akak takut lah...kalau dapat tahu ada penyakit lagi akak takut...
saya senyum jer...dia balas senyuman saya...

Lain pandangan dia...tepat ke mata saya...
Dia masih senyum....

Esok petangnya...
azan maghrib hanpir berkumandang...bacaan ayat2 suci Al Quran dr masjid mula kedengaran...
Saya cakap pada jiran saya,jiran sebelah umah Kak Ct juga..

"Normah....tingkap umah kak Ct lum tutup lagi....biasanya awal2 lagi dia dah tutup tingkap..
Normah sekadar angkat bahu..tanda tak tahu....
kata Normah...dia ada dlm umah...tapi kelibat Kak Ct tidak kelihatan hari tu...

Saya hairan,Normah hairan...

Sebelum tu...suami saya bgtau..
"abang ada berbau kapur barus..kuat baunya..awak tak berbau ke...?"
Saya kata tak de pulak...

Tgh malam tu baru saya berbau aroma kapur barus,sekali lalu je...
Hati mula tertanya-tanya...
Hati mula x sedap....

KaK Ct bertudung pink,pegang beg kaler biru

Petang berikutnya..saya 'bermesyuarat tingkap lagi"
Saya sampai...Kak Naza,...jiran saya juga...bagitau saya..

Yati dah tahu ke??Saya tercengang...
Tahu apa kak??
Hati mula x sedap
kak Ct kritikal...koma...ada kat spital Putrajaya...
Mashaallah...terlopong mulut saya...

Termenung saya...Ya allah...besarnya rahmatmu,besarnya kuasamu...permudahkanlah segalanya...

Dan...apa yg kami takuti....jiran kami yang baik,yg rajin....baru sekejap kembali kerahmatullah,di hospital Putrajaya......

Terbayang tart nenas,biskut dahlia buatan Kak Ct yg sedap setiap kali tibanya Syawal...

Kini...kuih2 Kak Ct hanya tinggal kenangan terindah buat kami di Taman Pantai..

Kami menunggu perkembangan selanjutnya malam ini...samada jenazahnya akan dibawa ke Mersing malam ini atau sebaliknya...

Al fatihah...


Ulasan

  1. Alfatihah. Semoga rohnya dicucuri rahmat

    BalasPadam
  2. alfatihah.. Hum sedih .. Dia xnak pg hosp awal2 lg. Arwah duk sowg ke kt umh?

    BalasPadam
  3. @-meeSUPERGIRL-
    arwah punya 2 anak,seorng dah kawen,tinggal di JB,seoang tinggal diasrama penuh..arwah tinggal bersama suaminya..

    Terimakasih sahabat atas ucapan kalian..

    buat masa ini akak masih menunggu ketibaan jenazahnya...

    Dr malam tadi x berapa lena tidur...

    BalasPadam
  4. Takziah buat keluarga arwah. Semoga kak ct ditempatkan di kalangan solihin.

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!