Rumah Buruk Ini Diubah Menjadi Rumah Boneka.Lihat!!

Seorang seniman dariKanada, Heather Benning, mengubah sebuah rumah tua yang tak berpenghuni menjadi rumah boneka. Rumah tua itu diakuinya ditemui pada 2005 di Manitoba, Kanada.

Wanita berusia 32 tahun itu menemui rumah tersebut ketika melakukan residence program untuk sebuah komuniti di Redvers, Saskatchewan.

Saat memandu ke bandar terdekat, Brandon, Manitoba, untuk mengambil bekalan benda-benda seni, ia termasuk rumah tua tak berpenghuni dan tergoda untuk melihatnya lebih dekat .

Ia kemudian langsung mengetahui apa yang akan ia lakukan dengan rumah tersebut. Seperti diberitakan Amusing Planet, Heather menghubungi sang pemilik tanah dan mengetahui bahawa rumah tersebut sudah tidak berpenghuni sejak 1960-an. 


Rumah tersebut juga telah mengalami beberapa kerosakan sistem air. Setelah bertemu, pemilik tanah bersetuju untuk menderma rumah kepada Heather agar ia dapat mewujudkan impiannya membina rumah boneka sebenar.

Heather kemudian menukar seluruh eksterior rumah tersebut seperti tembok dengan kaca plexi. "Saya memilih kaca plexi kerana ingin rumah tersebut tidak dapat dicapai," katanya. Ia lalu menghias interior rumah dengan beberapa barang yang dikumpul dari garage sale , lelong, pasar loak, dan hasil sumbangan ahli komuniti.



Rumah usang sebeluam diubah suai


Selepas semuanya selesai,segala2nya nampak unik sekali



Ulasan

  1. salam ,,akak haryati harun , saya nak mintak bantuan cikit kat akak ni , tu pon kalau akak sudi la , ermm saya nak exchange bloglist ngan akak boleh x?? kalau boleh akak mesej kat saya ,,http://zamrispoon.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Zamri..boleh..apa salahnya....
    akak suka tukar2 templat..tu yg kehilangan bloglist..terpaksa kena cari balik

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!