Pilot Sukhoi Juga Didapati Berpoya-poya Ketika Dalam Pesawat.Lihat!!

Punca awal kemalangan tragis yang dialami oleh pesawat Sukhoi disebutkan kerana faktor cuaca dan angin, sehingga mengakibatkan Sukhoi hilang kawalan dan merempuh Gunung Salak, Bogor indonesia

Baca entry berkaitan di  SINI

Namun penyebab pasti masih lagi disiasat kerana black box Sukhoi sendiri baru ditemui. Dan kini beredar gambar jika pilot Sukhoi tak serius semasa mengendalikan pesawat. 


 Gambar ini beredar di forum besar dan ternama Indonesia, namun kini halaman yang memaparkan gambar ini sudah dihapuskan.

 Dalam foto tersebut terlihat pilot Sukhoi tak konsisten melihat dan memperhatikan pandangan didepan. Ia malah sibuk bercanda dan tertawa bersama rakannya yang juga orang Rusia yang kelihatan menanggalkan pakaian seragam tugasnya dan berpernampilan dengan mengenakan janggut palsu dari kertas lengkap bersama tongkat dan topi buatan. 



Jika di lihat dari penampilan orang Rusia disamping pilot tersebut, maka dapat diketahui jika ia tak serius saat bertugas, Bayangkan saja untuk mengenakan janggut, membuat topi dan tongkat seperti itu tentunya ia juga mmerlukankan waktu yang bukannya singkat, dan tak mungkin juga jika hal tersebut telah dipersiapkannya sejak awal. 

Menurut berita sebelumnya yang beredar pesawat naas tersebut dikendalikan oleh senior test pilot Aleksandr Yablontsev, dan co-pilot Aleksandr Kochetkov. 

Namun belum diketahui pasti mengenai identiti juruterbang dan rakannya dalam foto tersebut. Hinga kini belum ada pemberitaan pasti mengenai kebenaran foto tersebut. 

Namun entahlah, di sebalik semua pro kontra ini alangkah baiknya kita berfikiran positif dan dengan sabar menunggu keputusan rasmi pengumuman penyebab tragedi naas ini. Kita hanya boleh mendoakan yang terbaik untuk para korban meninggal dan juga keluarga yang ditinggalkan.



Bukan senang jadi pilot.....

Ulasan

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Wahai Lelaki Bernama Suami...Bacalah!!