Obama & Pesawat Anti Kiamatnya,Ops...Takut Kiamat Rupanya Obama Ni....

WASHINGTON - Serangan nuklear, letupan asteroid, atau bahkan kiamat, sepertinya tidak akan mencederakan Barack Obama dan keluarganya. Sebab, Presiden Amerika ini punya perlindungan yang siap sedia selama 24 jam, sepanjang 365 hari, dan siap digunakan dalam satu minit. Yakni Pesawat Doomsday Amerika Syarikat atau pesawat kiamat.


Dibina dengan kos US $ 223 juta, , pesawat kiamat hanya perlu diisi bahan bakar satu kali. Dan terbanglah jumbo jet itu selama berhari-hari. "Pesawat ini dilengkapi dengan perisai pelindung radiasi," tulis Daily Mail, 6 November 2012.



"Burung besi ini juga mempunyai 67 antena dan piring satelit yang membolehkan pesawat berkomunikasi dengan sesiapa pun, di tanah besar."

Bila suhu Bumi menjadi panas, penumpang pesawat kiamat dijangka tidak bakal berpeluh. Kerana syarikat ini dilengkapi dengan sistem penyejuk. Kemudian jika suhu udara menjadi sejuk, mereka akan tetap merasa selesa. Sebab, ada pemanas juga di pesawat itu. "Dengan empat mesin turbo fan, kelajuan jet ini mampu mencapai 620 kilometer per jam," tulis Daily Mail.

Usia kapal ini pun tak muda. Dirancang pada 1980, umur pesawat kiamat ini sudah menginjak 30 tahun. Bahkan, sebahagian peranti kerasnya masih berasal dari tahun kelahirannya. Sedangkan selebihnya telah diubahsuai sesuai dengan kemajuan teknologi.

"Teknologi rendah boleh memberi keuntungan bila terjadi suatu bencana," kata seorang sarjan. "Sebab semakin tinggi teknologi, makin terdedah kerosakan."

Dalam hariannya, pesawat kiamat diawasi oleh Leftenan Kolonel David Gaskill. Menurut dia, jet ini merupakan sistem udara yang mempunyai teknologi yang paling maju di dunia. "Bahkan pesawat itu mempunyai kakitangan khusus yang tidur di sisinya," ujar Gaskill.



pandangan dalam pesawat anti kiamat Obama yang mewah...


Rumor kiamat 21 Disember muncul dari pemikiran seorang hippies, Jose Arguelles, penulis buku The Mayan Factor. Dalam buku terbitan 1987 itu, Arguelles mendakwa dirinya telah berkomunikasi dengan roh raja suku Maya dari abad ketujuh. Hasil perbincangannya, Arguelles menyebutkan 21 Disember 2012 sebagai akhir dari perjalanan waktu.




Ulasan

  1. Alahai..
    Mmng org yang xberiman, kiamatlah yg diaorg paling takuti. Mcmana agaknya pndangan rakyat us bila tgk presiden diaorg mcm tu yer

    BalasPadam
  2. teknologi paling maju di dunia...wow!

    BalasPadam
  3. @HooToh TuDia
    kalau lah presiden dia macam tu,rakyatnya lebih la lagi..kan?

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Wahai Lelaki Bernama Suami...Bacalah!!