Lihat nasi macam ulat

Mohd Nazrul langsung tidak boleh menjamah nasi sejak dilahirkan. - Foto Azmaidi Abidin

Pekan: Saya lihat nasi macam ulat yang sungguh menggelikan dan tekak terus mual. Walau ada sebutir nasi terlekat di tangan, saya pasti muntah, kata Mohd Nazrul Nazri, 13.


Nazrul atau lebih mesra dengan panggilan Pak Adik, berkata oleh kerana langsung tidak boleh menjamah nasi sejak dilahirkan, dia selalu diusik rakan sekolah.
Pelajar Tingkatan Satu Sekolah Menengah Kebangsaan Pekan itu, berkata ada juga yang sanggup memberi duit untuk melihat keberaniannya menelan nasi, tetapi semua ditolak kerana memang dia tidak boleh makan nasi.

Mi jadi pilihan, saya paling suka mi sup atau mi goreng, tak pernah jemu makan. Roti juga jadi pilihan dan kadangkala ibu menggantikan makanan dengan kentang serta ayam, katanya ketika ditemui di rumahnya di Sungai Miang, dekat sini.

Ibunya, Normah Abdul Latif, 51, berkata simptom anak bongsu daripada enam beradik itu mula dikesan selepas beberapa bulan dilahirkan.

Ketika berusia lima bulan saya cuba memberinya nasi, namun dia muntah. Sejak itu saya dan suami, Nazri Karim, 55, tahu dia alah nasi. Kami hanya memberinya bijirin dan bila membesar, diberi bubur nasi, tapi tetap muntah, katanya.

Mohd Nazrul juga terpaksa makan berasingan daripada ahli keluarga kerana tidak boleh melihat nasi walaupun sebutir.

Ulasan

  1. yang kita nih, nasik la sedap kita balun kan kak tie... hu hu hu...sian dier nampak nasik macam ulat... moga2 penyakit peliks dia ni cepat sembuh ler...

    BalasPadam
  2. @Farah Waheda Wahid
    hahaha..betul tu..sehari x jumpa nasik,mcm nak mati rasa...

    BalasPadam
  3. Kesian adik ni..nasib baik boleh makan mee (tak pa dik akak pun suka makan mee..he..he)

    BalasPadam
  4. pelikkk . hehe . tapi nanti dia cukup karbohidrat ke nanti ? mungkin ade supplement lain kot kan :) hehe . asalkan dia makan dan sihat .

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?