Header Ads

Pohon Natal dari Emas Mula Dibina

loading...
Kedai perhiasan di bandar Tokyo yang telah beroperasi selama lebih dari 115 tahun, Ginza Tanaka, kembali menghebohkan berita akhir tahun. Pada 2011, kedai itu menghebohkan dengan membuat pokok Krismas emas bernilai US $ 2 juta.


Kini, syarikat terkemuka bidang logam mulia tersebut, kembali membuat berita sensasi. Masih membuat pokok Krismas emas. Hanya saja, harganya lebih malah 2 kali ganda dari tahun lalu, bernilai US $ 4.2 juta. Pokok Krismas emas tersebut dihiasi watak kartun Disney.

Masih membuat pohon natal emas hanya saja harganya lebih malah 2 kali pat dari tahun lalu, $ 4.2 juta. Kali ini pohon natal emas yang dibuat bahan emas murni dengan dihiasi watak kartun Disney. Emas murni yang digunakan beratnya 48 kg, berdiameter 1.2 m dengan tinggi 2,4 m.


 Emas dibuat menjadi kepingan atau plat dengan dilubangi membentuk  tokoh disney popular, begitu pula dengan pita yang digunakan pun terdiri dari bahan emas. Setelah 2011 menghebohkan dengan membuat pohon natal emas bernilai $ 2 juta.




Kini syarikat terkemuka bidang logam , Ginza Tanaka kembali membuat berita sensasi. Dan setiap pekerja masing-masing diberi tugas untuk membuat watak Disney misalnya; Mickey Mouse, Cinderella, Aladin, Alice, Genie, dan lain-lain. 

Pekerjaan pembuatan pohon ini memakan masa 2 bulan untuk menghasilkan Pohon Krismas Termahal 2012 ini. Pihak Ginza Tanaka membuat tawaran, apabila pohon natal dengan harga 4,2 juta dollar terlalu mahal, peminat boleh memiliki replikanya yang jauh lebih murah.

 Pohon replika dari Pohon Krismas Termahal 2012 tersebut berukuran 25 cm dijual dengan harga 243 ribu dollar. Kabar yang sudah beredar, pohon natal bahan emas murni termahal 2012 versi replikanya sudah mencari beberapa pembeli. Sementara untuk pokok natal bahan emas yang harganya 4,2 dollar baru akan mula dijualkan pada 2 Disember 2012.


Loading...

Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.