Roti Bakar dijadikan lukisan.Lihat!.....Dan....Kisah Lembu Dan Manusia

Roti Bakar dijadikan lukisan.Lihat!.....Dan....Kisah Lembu Dan Manusia

Loading...
Segala media dapat digunakan sebagai ekspresi seni dari kreatifiti seseorang. Seperti pelukis dari New Zealand ini, Maurice Bennet memilih roti panggang sebagai mediumnya.

Karya terbarunya adalah potret dari artis ternama Marilyn Monroe dengan panjang empat meter dan lebar tiga meter lebih 30 sentimeter yang terdiri daripada 6000 hirisan roti yang dipamerkan di Shanghai.






Sebelumnya lelaki yang lahir di akhir 1950-an ini juga pernah membuat potret Barack Obama menggunakan ribuan roti bakar.





                                                             Ini pula kisah ke2


LEMBU: Aku makan rumput. tuan makan apa?
LELAKI: Aku makan nasi. kita tak sama.

LEMBU: tuan tidur di mana?
LELAKI: Aku tidur atas tilam. engkau tidur dalam kandang. mana nak sama.

tiba-tiba kedengaran laungan azan....

LEMBU: itu suara apa?
LELAKI: Seruan azan mengajak bersembahyang.

LEMBU: tuan tak sembahyang?
LELAKI: tidak.

LEMBU: samalah kita.

tambah sket lagi....

Lembu : aku tak kena seksa kat akhirat nanti sbb aku lembu
manusia : aku plak kena seksa sbb aku manusia.

Lembu : aku nak solat, tp tak leh sbb aku lembu. Tp aku sentiasa zikir kat allah swt..
Manusia : aku tak nak solat dan tak zikir pun kat tuhan aku.

Lembu : kita tukar tempat ler klu mcm tu... Aku jd manusia ko jd lembu...
Manusia : ???? Bleh ker mcm tu...


Salam Aidiladha buat seluruh pembaca yang beragama Islam

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini