Makan tangan sendiri untuk insurans!


Sesuatu yang pelik, manusia sanggup melakukan apa sahaj untuk mendapatkan wang Mahkamah Daerah Shilin telah membicarakan kes yang aneh.

Seorang lelaki rela makan tangannya sendiri untuk mendapatkan insurans sebanyak NT $ 31.000.000 (£ 660.000, $ 1.000.000). Dia mereka cerita yang tangannya telah di potong oleh perompak yang mencuri cincinnya.

Menurut cerita anak perempuannya, Hu Yi-ling, mengatakan, mereka dalam perjalanan ke Putian, di daerah Fujian, Cina, tiga perompak telah menyerang ayahnya. Mereka mencuri cincin ayahnya dan memotong tangannya”. Pihak Berkuasa di Fujian cerita tersebut hanyalah rekaan semata-mata.

Mereka mempunyai bukti yang kukuh berdasarkan cara tangan dipotong dan kesan darh yang ditinggalkan di tempat kejadian. Penyisat tidak berjaya menemui tangannya kerana Hu memakan tangannya sendiri.

Mahkamah memutuskan Hu dibebaskan dengan ikat jamin sebanyak NT $ 700.000 (£ 15.000, $ 21.000) dan dilarang meninggalkan negara itu.

Ulasan

  1. tengok, kan dah kehilangan tangan..
    Tuhan dah bagi anggota sempurna, tak bersyukur pula...
    alahai..

    BalasPadam
  2. ni namanya ada otak xpandai pikir...adess

    BalasPadam
  3. Macam-macamlah dia orang ni...duit punya pasal...

    BalasPadam
  4. manusia ni macam2 kategori ada..
    unutk duit macam2 manuasia sanggup buat...hatta makan tangan sendiri pun...
    mana akal dia??

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!