Jerawat anda ada kat mana?Try Tengok....

ZON 1&2 : SISTEM PENGHADAMAN. Memang sah bnyak beno makan mekdi, kepsi nih.. minum bnyak air & mkanan sejuk macam timun

ZON 3 : HATI : Takda minyak, Takda alkohol , Takda tenusu untuk korang. Zon ni tanda byak alahan. Wajib buat senaman 30 minit sehari & tidur cukup untuk rehatkan hati

ZON 4&5 : BUAH PINGGANG : masalah ni kat mata jer temasuk dark circles.. ni memg jnis xsuke minum air. Korang ni dehidrat. senang je.. MINUM AIR!!

ZON 6 : JANTUNG : Bahaya².. kurangkan pedas & kurangkan makan daging. Ambil udara segar, cari jalan kurangkan kolesterol contoh nya gantikan lemak jahat dengan baik. Korang boleh ambil omega 3 & avokado. ehem2 lagi satu check balik expiry date barang mekap korang tu ye. Belila baru...

ZON 7&8 : Lagi sekali BUAH PINGGANG : Ni memang senang MINUM AIR!! kopi & alkohol hanya terukkan keadaan

ZON 9 & 10 : SISTEM PERNAFASAN : Tak hairanlah kalo korang merokok, atau ada alahan macam asma. Jangan biar badan panas, makan benda sejuk, kurangkan gula, elakkan asid badan tggi ( daging , susu, kafein, gula, alkohol) selalu² ambil udara segar, tambahkan makanan alkaline (sayur hijau, jus wheatgrass) . Tapi paling masalah kat korang ni sebab suka sangat tidur henset kat telinga & sarung bantal busuk tu sayang sangat nak basuh.. tule puncanya..

ZON 11&12 HORMON : Korang ni mesti kuat emo. hehe jangan marah. Zon ini menandakan stres & perubahan hormon, banyakkan minum air, cukup rehat & tidur, mkn sayur, jaga muka dengan cermat, elakkan stres. Tanda datang bulan pun mungkin juga zon ini

ZON 13 : PERUT : Korang ni perut dah lama tak servis. Ambil mknan tinggi serat, minum lah teh herba banyak² untuk buang toksin!

ZON 14 : PENYAKIT : Zon ni menandakan yang badan korang tengah melawan bakteria sebenarnya. Jadi cukupkan tidur, minum air, bernafas lah panjang² sedikit atau pun ambil je kelas yoga..


er...jerawat akak selalu kluor kat idung..haish...

Ulasan

  1. kalau jerawat dekat belah pipi kanan tu apa punca???

    BalasPadam
  2. kalau jerawat banyak dekat pipi belah kanan plak apa punca yerrrr????

    BalasPadam
  3. banyak kat zon 11, 12, 13!!!=(
    tp tinggal parut je..
    itupun hampir hilang..
    dah takda lagi jerawat selepas guna safi rania...
    hehehehe....
    kak tie, mohon share entri ni..=p

    BalasPadam
  4. haha.,ada naik seketul kat zon 1.,
    hadoi.,
    thanks for the info kak.,
    kne byk minum la ek.,

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!