: Misteri Pohon dengan Ribuan Batu Nisan Akhirnya Terjawab

Ada sebuah pohon di London yang sangat terkenal kerana keunikannya. Pohon yang terletak berhampiran gereja St Pancras ini terletak diatas ratusan batu nisan bertindih-tindih. Keberadaan pohon yang sudah sangat tua dan ratusan batu nisan dibawahnya, tentunya mengundang misteri tersendiri yang pastinya menjadi tandatanya.


Kisah dibalik pohon tersebut bermula pada masa revolusi industri di Britain, dimana kawasan industri dibangun secara besar-besaran di London. Pembangunan juga termasuklah membangunkan jalur rel kereta api untuk memudahkan pengangkutan bahan industri. Jalur rel kereta api yang akan dibangun rupanya melalui kawasan perkuburan yang berada di dekat gereja St Pancras.


Hasilnya, kubur-kubur yang ada harus dipindahkan agar boleh digunakan sebagai jalur kereta api. Maka, semua jasad yang ada kemudian diangkut dan dipindahkan dari kuburannya, untuk kemudian dikremasi dan diletakkan dalam satu tempat di bawah sebuah pohon. Sementara batu nisan ditanam begitu saja dekat pohon itu.


Ketika itu pohon tersebut masih kecil, namun seiring pohon tersebut tumbuh, batu-batu nisan yang ada disampingnya kemudian ‘tertelan’ dan  bersatu dengan pohon tersebut.





sekali lihat memang menyeramkan.....



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!