Kate Bertudung Persis Diana.Lihat!


Bertudung, Tampilan Kate Mirip Lady Di ( Pic ) - The Duchess of Cambridge membangkitkan kenangan Puteri Diana pagi ini saat ia dan Pautera William membuat kunjungan pertama mereka di sebuah masjid. Kate mengingatkan kepada mendiang ibu mertuanya dalam gaun abu-abu pucat dari Beulah London dengan selendang.





Pasangan ini mengunjungi Masjid Assyakirin di pusat kota Kuala Lumpur, yang merupakan terbesar di Malaysia dan dapat menjadi tuan rumah 6.000 orang untuk solat Jumat. Mereka diberitahu tentang persiapan untuk doa dan peranan masjid di masyarakat setempat karena mereka dipimpin oleh seorang Iman. 


Mereka mengamati tiga orang berwuduk dan mempersiapkan diri untuk solat. Setelah itu pasangan ini menghadiri pertunjukan kesenian yang menarik di sebuah taman berdekatannya, Kate telah menurunkan tudungnya untuk menunjukkan rambutnya yang diikat ke belakang. 
pasangan diraja di KLCC

Penampilan Kate membangkitkan kenangan akan kunjungan masjid Putri Diana, yang menampilakan kepekaan budaya serupa pada kunjungan kerajaan untuk masjid di Mesir dan Pakistan. Mendiang Puteri dari Wales muncul dalam kunjungan ke masjid Mesir selama tur Mesir pada tahun 1992.









Seorang pembantu kerajaan mengatakan: "Ini adalah pertama kalinya baik Duke dan Duchess mengunjungi sebuah masjid. Mereka tertarik untuk melakukannya seperti merupakan bahagian penting dari budaya Inggreis serta menjadi agama dominan di sini."


Selepas mengunjungi masjid,mereka bergerak melalui taman diKLCC









Pasangan diraja Britain Putera William dan Kate Middleton membuat kemunculan & sempat turun padang melawat serta beramah mesra bersama hadirin. Kehadiran pasangan ini dimulakan dengan lawatan ringkas ke masjid As-Syakirin sebelum bergerak ke Taman Rekreasi KLCC untuk bertemu orang ramai yang sedia menunggu.

Seawal jam 8.00 pagi lagi, rakyat Malaysia yang ingin bertemu dan melihat secara dekat pasangan diraja ini mula berkumpul di Taman Rekreasi KLCC. Dianggarkan lebih kurang 7000 orang menyertai pertemuan pada pagi ini.

Selain beramah mesra bersama rakyat Malaysia, pasangan Putera William dan Kate Middleton ini juga turut disajikan dengan persembahan kebudayaan yang telah dirancang rapi.Putera William dan Kate Middleton akan berlepas ke Sabah petang ini.


rotikaya.com



Ulasan

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!