Ingat Tak Ramalan Tentang Perkahwinan Kate-William?

Ingat Tak Ramalan Tentang Perkahwinan Kate-William?

Loading...
Ramalan Feng Shui :Perkahwinan Prince William dan Kate Middleton

Master Chen Shuaifu, seorang Pakar Feng Shui dan Peramal Masa Depan terkenal dari Cina memaklumkan perkahwinan Prince William dan Middleton pada 29.04.2011 ini merupakan gandingan terbaik berdasarkan berdasarkan tarikh lahir mereka. Prince William dilahirkan pada tahun anjing manakala Middleton pula tahun ayam jantan. Walau bagaimanapun yang jadi tak baiknya kerana mereka berkahwin pada tahun arnab yang tidak sesuai untuk mereka yang dilahirkan pada tahun ayam jantan.

Ingat lagi tak??



Selain daripada itu, Chen yang juga merupakan Pengerusi Persatuan Feng Shui Kebangsaan Cina, menyarankan agar cincin pertunangan mereka yang diwarisi daripada bonda Prince William, Princess Diana dibersihkan. Pembersihan ini bertujuan untuk membuang kuasa malang pada cincin itu.


 Diagnosis ini berdasarkan perjalanan kehidupan Princess Diana yang sentiasa mengalami nasib malang sepanjang kehidupannya. Komen Chen lagi, cincin orang yang telah meninggal dunia sepatutnya tidak dipakai oleh orang yang masih hidup. Untuk membuang nasib malang pada cicnin berkenaan, Chen menyarankan dua kaedah iaitu :-

*Merendam Cincin berkenaan dalam air arak dalam tempoh enam hingga tujuh jam, atau
*Merendam Cincin berkenaan dalam air garam
*Bagi majlis perkahwinan pasangan ini pula, Chen menyarankan agar Middletom menggunakan warna putih, keemasan dan hitam pada pakaiannya manakala Prince William dilarang menggunakan warna merah.

Dan ini pula laporan dari akhbar Harian Metro:

LONDON: Tukang tilik peribadi mendiang Puteri Diana merasakan pemilihan tarikh perkahwinan Putera William dan Kate akan membawa kesan buruk pada perkahwinan mereka.

Penny Thornton yang menjadi rakan baik mendiang ibu William dan membekalkannya dengan ramalan harian peribadi berkata, tarikh esok akan membawa masa depan yang penuh gelora bagi pasangan diraja itu.


Meskipun yakin rumah tangga William dan Kate akan berpanjangan, dia meramalkan akan berlaku banyak kejutan sepanjang tempoh itu.

“Saya percaya mereka dijadikan untuk satu sama lain,” kata Thornton dalam laman web peribadinya.


“Mereka saling melengkapi antara satu sama lain dan ikatan perkahwinan mereka akan kukuh dan berpanjangan. Tetapi saya tidak bersetuju dengan tarikh perkahwinan yang dipilih mereka. “Dalam kes William dan Kate, bulan itu agak dekat kerana itu kontroversi dan perubahan luar jangkaan akan memberi kesan kepada kehidupan mereka bersama,” katanya. - Agensi

Dan ini adalah apa yang terjadi kepada pasangan diraja ini pada hari ini...

Paparazzi: Kate alami nasib Puteri Diana




"SAYA rasa sejarah berulang dengan sendiri." Demikian luahan Rosa Monckton, rakan mendiang Puteri Diana berikutan insiden pencerobohan privasi Duchess of Cambridge dengan pendedahan foto-foto yang mendedahkan tubuhnya.

Dalam satu temu bual dengan ITV News, beliau berkata, "adalah sesuatu yang membimbangkan apabila anda sebagai seorang individu, anda tidak boleh relaks dengan tenang di mana sahaja anda berada."

"Ia (kebimbangan) membawa anda sehingga ke peringkat itu," katanya lagi.

Monckton telah menghabiskan cuti bersama dengan Puteri Diana di Greece sebelum isteri pewaris takhta Britain itu meninggal dunia.

Puteria Diana pernah memberitahunya tentang pengalaman diburu oleh 250 wartawan menggunakana bot dan helikopter.

"Saya tidak mahu perkara ini berlaku ke atas Duchess of Cambridge. Saya melihat apa yang dialami oleh Diana benar-benar dahsyat," tambah Monckton.

Putera William adalah anak sulung Puteri Diana.

Ramai menyalahkan jurugambar paparazzi atas kematian Puteria Diana dalam kemalangan kereta di Paris pada penghujung Ogos 1997.

Kate dan William telah memfailkan kes terhadap majalah Perancis, Closer kerana menerbitkan foto yang menggambarkan Kate berehat tanpa pakaian.

Kes saman itu dibuat atas alasan telah mencerobohi privasi pasangan tersebut meskipun majalah tersebut telah menafikannya.

Pasangan itu dilaporkan mendengar tentang penerbitan foto mereka ketika berada di Kuala Lumpur sempena lawatan ke Malaysia.

Hari ini, laporan BBC menyebut bahawa sebuah majalah gosip Itali, Chi pula mengumumkan akan menyiarkan foto pasangan itu dalam isu minggu depan.

Tiada majalah di Britain menyiarkan foto-foto itu manakala Daily Mail pula berkata ia juga ada ditawarkan gambar berkenaan.

***Walau bagaimanapun ini adalah ramalan Feng Shui sahaja dan kita sebagai umat Islam adalah dilarang untuk mempercayai perkara-perkara bersifat ramalan seperti ini kerana ditakuti akan membawa kepada Syirik. Feng Shui adalah merupakan kepercayaan tradisional orang-orang Cina untuk membawa tuah dan menghilangkan nasib malang.

Dalam masyarakat Malaysia yang berbilang bangsa ini, kita sepatutnya menghormati amalan dan tradisi setiap kaum tetapi apa yang bertentang dengan amalan, budaya, bangsa dan agama masing-masing tidak perlu diikuti tetapi hanya untuk pengatahuan kita sahaja bagi mengerat dan merealisasikan perpaduan antara kaum dan 1 Malaysia.


Salam 1 Malaysia buat semua...

Catat Ulasan

2 Ulasan

jerit kat sini