Lihat Cara Orang Kaya Arab Makan!


Hidangan Majlis Makan Emir Qatar Buat Tetamunya….

Sebenarnya gambar bagaimana pemerintah Qatar, Syeikh Hamad bin Khalifa al-Thani melayani tetamunya sudah lama lama tersebar di internet

Bayangkan, nasi beriani dengan kambing seekor, diulang, bukan seketul, tapi seekor dihidangkan pada SETIAP TETAMU sewaktu majlis makan.

Macam manalah nak habis agaknya ye…tak tahulah kalau-kalau pak-pak sheikh tu boleh ‘menyelesaikan’ nasi beriani tu dengan sekali hadap.

Pendek kata, ‘confirm’ membazir!

Untuk rekod, dua tahu lepas Qatar dikatakan menduduki tempat pertama sebagai negara terkaya di dunia berdasarkan perdapatan per kapita yang mencapai US$ 109,881.00.

Perkembangan ekonominya meningkat sehingga 19.4% paling tinggi di dunia.

Kerajaannya juga pernah memberi ‘hadiah’ berupa kenaikan gaji antara 60% sehingga 200% kepada setiap pekerja di sektor awam!

Disebabkan menjadi negara terkaya di dunia dan kenaikan gaji yang sungguh luar biasa, tak dapat dinafikan taraf hidup juga meningkat dengan mendadak.
Qatar mengungguli senarai negara yang mempunyai kos hidup paling tinggi setakat ini.



gambar dibawah pula tak berkenaan dgn entry kat atas...cuma perhatikan juga cara orang-orang kaya mereka menjamu selera..


yang menjadi persoalannya...habis ke diorang mentekedarah nih??

akhirnya.......
lihat lagi......

semuanya dibuang.....jadi sampah...




mynewshub

Ulasan

  1. Tau ler diorg kaya, kambing bayak tapi pembaziran betul..Kalau sedulang besar tu bagi kat negara2 yg hadapi kebuluran tu confirm kenyang seminggu..

    BalasPadam
  2. apa nak dikata..stail orng2 kaya kot

    BalasPadam
  3. kalau dihabiskan conform bkn manusia..

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!