Mereka Berkongsi Hidup Dalam Kubur.Lihat!

Mereka Berkongsi Hidup Dalam Kubur.Lihat!

Loading...

Kerana kesempitan hidup ada masyarakat Filipina yang menjadikan kawasan kubur sebagai kediaman mereka.Mereka mengubah suai tembok bangunan dan memasang bumbung dan menjadikan kubur individu sebagai rumah mereka.


Ada juga kubur yang dijadikan tempat bersantai dan sekolah tadika tempat pembelajaran mereka.Kesempitan hidup memaksa mengenepikan perasaan takut.Pemandangan ini dapat dilihat di Utara Manila.


Keadaan ini menyebabkan keresahan penduduk Kota Manila kerana beberapa tembok kubur dipecahkan dan mereka mengeluarkan mayat serta menjual keranda untuk menyara kehidupan mereka.


Kubur itu di bongkar dan dijadikan tempat tidur mereka.Mayat-mayat pula di buang kedalam satu lubang yang terbiar.Waris si mati merasa terkejut kerana kubur keluarga mereka menjadi rumah pendatang haram dan lubang -lubang kubur tempat permainan kanak-kanak.


Pihak penguatkuasa cuba menghalau pendatang-pendatang ini tetapi tidak berjaya kerana penglibatan ahli politik yang simpati keatas pendatang haram ini merumitkan urusan mengusir mereka.


http://www.borakkosong.com/2010/07/hidup-dalam-kubur.html

Catat Ulasan

0 Ulasan