Luahan Hati Seorang Anak Polis Terhadap Puak BERSIH.Baca!!


         Sebagai salah sorang anak kepada anggota polis saya ingin bersuara bagi pihak rakan2 saya... Mmg negara ini negara demokrasi tapi xbermakna sikap puak pembangkang esp Bersih berhak memaki hamun sehingga mnjatohkn maruah serta harga diri pihak polis...anda menggelarkan Anggota polis sebg ANJING kerajaan...jadi siapakah kami anak2 POLIS ini... adakah kami anak2 ANJING?

       Tuduhan cacian yg xtrbatas seolah2 semua anggota Polis kaki rasuah, x bole di percayai n sehingga x sgp sy menulis disini... Berlinangan airmata sy bila melihat ada diantara anggota polis di pukul , di terajang seolah mrk xpunya sanak saudara n anak2 yg menanti kepulangan mrk dari bertugas...

      Saban hari bila2 waktu yg kritikal spt bersih ini, sy sering trfikir apakah ini lambaian dan ciuman ayah utk kali terakhir krn ayah akan berhadapan dgn makhlok2 yg begitu bencikan tugas ayah... Apakah tugas anggota Polis itu terlalu hina dimata puak pembangkang? Apakah selama ini rezeki yg ayah dan anggota polis dapat selama ini utk menyara hidup anak isteri mereka adalah rezeki yg tidak halal semata2 mrk bekrja utk kjaan yg dipilih oleh rakyat?

      Apa yg sy tahu setiap kali sblm ayah pergi bekerja ayah kami adikbradik bersama ibu akan brsalam n mncium tangan ayah, dan setiap kali itu juga pesanan ayah akan diulangi...

'JANGAN LAWAN IBU, DGR CAKAP IBU, JGN BIADAP DGN ORG LAIN, HORMATI HAK ORG LAIN n YG PALING2 TRGURIS DIHATI SY IALAH AYAH AKAN BRKATA JGN SESEKALI TINGGAL SOLAT KRN ITU ADALAH TIANG AGAMA KITE'...

        Sedangkn di luar sana , ayah dan rakan2 dicerca , dimaki , di ludah dan di pukul semata2 utk menjaga keamanan negara... anda yg brkelakuan demikian fikirla, dgn penghinaan yg sedemikian x kn kami anak2 anggota polis akan berdiam , mmbiarkan org tersayang dalam hidup kami di perlakukn spt haiwan, sedang tingkah laku saudara2 pendemo itu lah yg kelihatan AMAT KEJI, seolah2 negara kite tiada undang2,, seolah2 anda semua tiada AGAMA, sehingga sgp mnghina memukul, menerajang dgn niat kalo polis itu mati adalah kejayaan anda...

       Inikah yg di katakn perjuangan menegakkn keadilan sedangkn keadilan dipihak kami, pihak ayah dan rakan2 nya , pihak org2 yg cintakn keamanan anda ketepikan? Maaf ..Bersih 3.0 ini menutup pintu hati kebanyakkan kami thdp perjuangan puak anda krn kami telah melihat betapa rakus dan liarnya perbuatan pendemo2 itu... negara akan hancur seandainya jatoh ketangan puak YANG TAK PUNYA PERI KEMANUSIAAN ini...

       Kpd ayah dan rakan2 polis ayah, sy amat berbangga dan kagum melihat kesabaran dan dedikasi anda semua dlm melaksanakn tugas mnjaga keamanan negara... InsyaAllah ayah, sy akan belajar rajin2 supaya menjadi insan ygg berguna thdp agama, bangsa dan negara , menyara hidup keluarga agar ayah x perlu mngharongi lagi episod duka n hina ini.... Sy tetap berbangga dgn tugas ayah sbg anggota polis, yg sgp menggadai nyawa demi keselamatan negara.

   AYAH KAU LA WIRA KU.... Amin... -



Copy dari RBF Online

Ulasan

  1. kadang-kadang saya terfikir, jika suatu hari nanti mereka berjaya memegang tampuk pemerintahan, adakah mereka akan membenarkan orang lain melakukan keganasan seperti ini dinegara mereka?

    BalasPadam
  2. ehh..kalau boleh janganlah...tak sanggup nak bayangkan

    BalasPadam
  3. sedihnya baca pengakuan ank polis nih... dan saya juga selalu terfikir... kenapa puak2 pendemo@ pembangkang sangat marah pada polis sedangkan mereka hanya menjalankan tugas... x perlu mencerca menghina merekakan? sebab polis juga adalah pada dasarnya manusia biasa yang telah di amanhkan dengan tanggungjawab sebagai penjaga keamanan negara... jika pendemo rasa perjuangan mereka benar... mereka jgn lupa bahawa ketika mereka sedang menunjuk perasaan ada org lain yang tumpang membuat keganasan... semoga Malaysia terus aman... x nak pemerintah yang sangat memulakan perjuangan dengan dendam...hurm...

    BalasPadam
  4. terasa sedih lah beli tgk negara mcm ni ,bg sy xda ape yg salah kt polis tu ,mereka hya m'jalankan tugas ,pelihara keamanan ..hmm ,xnak org cmni jd pemerintah ..sobss T_T

    BalasPadam
  5. Saya yang hanya berkawan dengan polis pon mengalir air mata kak tengok video dan gmabr polis di pukul macam polis tu bukan manusia je lagaknya.. Mana hilang kemanusian kita entahlah.. Agaknya bila dah dikuasai emosi amarah tindakan pon melulu je asal puas hati dan dapat puaskan syaitan yang menghasut kat dalam tu.. Akhirnya kita kembali kepada fitrah yang manusia ini tiada yang sempurna.. Sedih saya tnegok Malaysia macam ni..

    BalasPadam
  6. This is new information for me.TQ very much.Keep it up!!!

    sup3rc0w

    BalasPadam
  7. Dah tu, polis yang belasah penyokong Bersih tu korang tak tgk ke? 7 lwn 1..

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?