FOTO: Kisah Dua Anak Selamat dari Titanic Tanpa Ibu bapa

FOTO: Kisah Dua Anak Selamat dari Titanic Tanpa Ibu bapa

Loading...
 Ayah mereka, adik-beradik, Michel Navratil, 4, dan Edmond, 2, diletakkan di salah satu bot penyelamat terkini di Titanic, tepat sebelum kapal tersebut tenggelam. Malangnya, ayah mereka tidak berjaya diselamatkan, sehingga mereka menjadi satu-satunya anak-anak tanpa orang tua di kapal tersebut. Akhbar kemudian menyebut mereka sebagai 'Louis dan Lola'. Kakak dan adik ini akhirnya  bertemu juga dengan ibu kandung mereka sebulan selepas bencana Titanic.

Michel dan Edmond Navratil, usia 4 dan 2, sedang keluar bersama ayah mereka menuju keAmerika menggunakan kapal Titanic. Ayah mereka tidak dapat diselamatkan semasa kemalangan kapal tersebut sehingga kakak dan adik ini menjadi anak-anak yang tak mempunyai ibu bapa atau penjaga, dan sukar dikenalpasti.  akhbar-akhbar saat itu, menamakannya Titanic Michel dan Edmond Navratil disebut sebagai 'Louis dan Lola' sebelum kemudian diketahui nama asalnya.



Michel dan Edmon Navratil akhirnya bersatu kembali dengan ibu kandung mereka, Marcelle, di New York sebulan selepas bencana Titanic. Ibu bapa kedua-dua anak ini baru saja berpisah. Perjalanan di Titanic awalnya hanya untuk menghabiskan cuti hujung bulan, tapi mereka akhirnya kehilangan ayahnya. Penumpang Titanic yang selamat sebelum diselamatkan oleh Carpathia.

Penumpang Titanic yang selamat terumbang-ambing di Lautan Atlantik sebelum diselamatkan oleh Carpathia.


Kerumunan di New York menunggu kedatangan penumpang Titanic yang selamat dan menumpang di kapal Carpathia.



Catat Ulasan

2 Ulasan

jerit kat sini