Maut?Memang Sah Tak Dapat Dielakkan.Baca!!

Maut?Memang Sah Tak Dapat Dielakkan.Baca!!

Loading...

BISMILLAH…
Kisah kali ini ialah berkaitan dengan ketentuan yang telah ditetapkan iaitu ajal. Bila tiba ajal seseorang maka ia tidak akan terlewat atau awal walaupun sesaat. Tiada siapa yang dapat mengelak daripada malakul maut bila tiba masanya. Bersiap sedialah kita semua untuk menghadapinya. Ikuti kisah benar ini.


Seorang pemuda di Damsyik bersiap sedia  untuk ke satu tempat dengan menaiki kapal terbang. Pemuda tersebut ingin tidur sekejap lalu dia berpesan kepada ibunya agar mengejutkannya pada pukul sekian-sekian. Lalu dia pun tidur.
Dalam pada itu si ibu mendengar laporan cuaca di radio yang menjelaskan bahawa angin kencang akan bertiup dan cuaca amat buruk. Maka si ibu yang amat sayangkan anaknya sengaja tidak mengejutkan anaknya dengan harapan anaknya tidak jadi pergi pada waktu itu. Dia takut apa-apa yang buruk akan menimpa anak kesayangannya itu.
Apabila si ibu telah yakin kapal terbang telah berlepas, ibu tersebut mengejutkan anaknya. Ternyata anaknya tidak bernafas lagi.
 Maksud Firman Allah : “sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya pasti kematian itu akan menemui kamu. Kemudian kamu akan dikembalikan kepada  Allah”. ( surah al-Jumuah,ayat 8)

 Sumber : La Tahzan
WALLAHU TA’ALA A’LAM

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini