Claire Lin Bunuh Diri Ketika Sedang Chatting Di Facebook

Claire Lin Bunuh Diri Ketika Sedang Chatting Di Facebook

Loading...

Claire Lin seorang gadis dari Taiwan bunuh diri ketika sedang `chatting’ bersama rakan-rakan di Facebook pada hari ulang tahunnya yang ke-31.


     Claire marahkan teman lelakinya yang tidak pulang ke rumah bagi meraikan hari jadinya. Disebabkan itu, dia bertindak bodoh dengan mengambil keputusan untuk membunuh diri.
Selepas menyalakan arang di dalam biliknya, Claire sempat memuat naik imej biliknya yang dipenuhi dengan asap. Entri terakhirnya di Facebook menunjukkan Claire bersembang dengan sembilan orang rakannya.

      Salah seorang rakan yang dikenali sebagai Chung Hsin turut menasihatkan Claire supaya bertenang dan membuka pintu bilik serta memadamkan api tersebut. Namun Claire membalasnya “Asap ini menyesakkan. Ia juga membuat mata saya berair. Jangan menulis lagi,”.


    Beberapa rakan yang lain cuba menasihatkannya supaya tidak mengambil jalan bodoh itu, namun tiada seorang pun daripada mereka menghubungi 911 ataupun polis.
Ayat terakhir yang ditulis oleh Claire ialah “Sudah terlambat.

      Bilik saya penuh dengan asap. Saya baru memuat naik gambar. Saya akan mati. Saya masih mahukan FB (Facebook). Mesti racun FB. Haha.”
Mayatnya hanya ditemui keesokan hari oleh teman lelaki Claire. Namun keluarga wanita berkenaan kesal kerana tiada seorang pun rakan Facebook Claire yang menghulurkan bantuan sepanjang sejam tujuh minit dia bersembang dengan mereka.


Catat Ulasan

0 Ulasan