Anak Patung??Nak Satu!!

Anak Patung??Nak Satu!!

Loading...

Anak patung seperti hidup


SESETENGAH orang berpendapat renungan bayi ini menakutkan.tapi akak rasa comel

'BAYI' tersebut kelihatan begitu comel. Mata bundarnya merenung tepat ke arah sesiapa yang memandang. Dia tidak pernah merengek, bahkan sentiasa tersenyum.
Meskipun mengujakan buat sesiapa yang mendukungnya, bayi itu tidak bernafas kerana ia adalah sebuah patung bayi atau dikenali sebagai reborn baby.
Bukan sahaja iras bayi sebenar, sesetengahnya turut direka dengan ciri-ciri lain seperti mempunyai pemanas yang mengeluarkan haba seperti manusia dan bunyi rengekan bayi.
Reborn baby berbeza berbanding anak patung biasa kerana ia direka buat mereka yang mahu memanjakannya. Ia bagaikan bayi sebenar dan mempunyai tekstur kulit yang menyamai bayi sebenar.
Mula popular sejak tahun 1990-an di Amerika Syarikat, patung itu pada asalnya sekadar direka oleh mereka yang gemar menghasilkan barangan seni. Namun kini lebih ramai yang ingin menjadikannya anak angkat.
"Begitu menakjubkan kerana ia kelihatan benar-benar seperti seorang bayi," kata seorang wanita Singapura, Lilly Tan yang mempunyai tiga orang cahaya mata mengenai anak patung tersebut.
Peneman
Reborn baby boleh dijadikan peneman buat ibu-ibu yang gagal hamil. Seorang wanita berusia 36 tahun dari Stourbridge, England, Emma Weaver mengalami keguguran ketika kandungannya mencapai usia empat bulan.
Sebagai usaha untuk mengembalikan bayi yang ditunggu-tunggunya itu, dia membeli sebuah reborn baby bagi mengubati perasaan traumanya.
"Kejadian itu membuatkan saya trauma. Untuk mempunyai anak kembali saya mencari-carinya di laman jual-beli eBay.
"Di situ saya temui Bella, anak perempuan terbaharu saya," katanya mengenai anak patung perempuannya.
Tracy Cane, 47, dari Hednesford, England memberitahu bahawa dia menjadi ibu kepada enam orang reborn baby perempuan.
Dia menjadikan 'anak-anaknya' itu sebagai peneman kala kesunyian kerana anak-anak sebenarnya sudah besar.
"Saya ada empat orang anak lelaki dan sekarang mereka sudah besar. Saya berasa seolah-olah tiada apa lagi bila mereka membesar dan tidak tahu untuk melakukan apa-apa.
"Kini saya gembira kerana mempunyai enam orang anak perempuan iaitu Sophie, Liver, Layla, Ember, Lily Rose dan Emma.
"Saya seronok dapat memiliki ramai anak perempuan yang comel," katanya.
WANITA Barat yang tidak berpeluang untuk hamil mula beralih kepada anak angkat yang kaku ini.

Biarpun begitu comel, masih ada orang yang tidak menyukai reborn baby kerana menganggapnya sebagai objek yang menakutkan.
Seorang suami kepada pereka reborn baby, Matthew mendakwa dia melihat bayi palsu tersebut seperti hantu bayi yang memandang tepat ke arahnya.
Sambil merujuk kepada watak patung bernyawa bernama Chucky dalam filem Child's Play, Mathhew enggan menerima bayi itu sebagai bahan mainan.
"Ia sangat menakutkan. Wajahnya macam bayi sebenar, tetapi ia kaku dan sentiasa merenung ke arah anda.
"Bayi ini tidak ubah seperti anak patung pembunuh, Chucky," ujar lelaki berusia 50-an tersebut.
Seorang ibu dari Hempshire, England, Rachel, terlalu obses dengan reborn baby, namun minatnya itu tidak disokong oleh ahli keluarganya.
Mengakui bahawa keluarganya tidak selesa dengan Amy yang sudah lima bulan tinggal bersama mereka, Rachel berkata, anak perempuannya cemburu dengan bayi palsu itu.
"Anak saya, Rebecca tidak suka mengikut saya berjalan-jalan jika saya membawa Amy bersama.
"Anak lelaki saya berkata bahawa bayi ini menakutkannya. Saya tidak mahu anak-anak saya menghadapi masalah tetapi saya belum berhajat menghentikan minat saya ini.
"Saya ada sebuah bilik khas untuk menempatkan patung bayi ini agar mereka tidak takut dengannya," kata Rachel, 44. -


p/s cantik kan??geram!!

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. kalau saya tak nak lah patung tu. menakutkan. macam chucky. wanna play? haeshh~!

    BalasPadam
  2. NANTI PATUNG NI NANTI MINTAK NYAWA DI AKHIRAT,MCM HANTU JE!

    BalasPadam

jerit kat sini