'Pulau Arwah'.....Wujud Ke?

'Pulau Arwah'.....Wujud Ke?

Loading...
Poveglia, "Pulau Arwah" Dari Itali

Poveglia adalah pulau kecil yang terletak di antara Venice dan Lido di Lagoon Venice di Itali.
menurut sumber, Pulau ini tidak berpenghuni dan tertutup untuk umum kerana sejarah yang sangat kelam.



Imej-imej dari gugel


Mereka juga menggali lubang-lubang di Pulau untuk mayat-mayat. Lebih mengerikan lagi, ketika undang-undang mula dijalankan. iaitu tiap orang tidak peduli bayi, kanak-kanak, atau orang dewasa yang mempunyai tanda-tanda pes akan diasingkan ke pulau ini untuk mati dalam penderitaan.




dianggarkan lebih daripada 160.000 orang tewas mengenaskan di poveglia. Pada tahun 1922, sebuah rumah sakit jiwa dibina di Pulau itu. Mitos mengatakan bahawa pembekal rumah sakit adalah seorang doktor gila yang jahat yang menggunakan pesakit-pesakitnya untuk bereksperimen. Konon, doktor tersebut melakukan eksperimen seperti lobotomy menggunakan alat seperti palu dan bor tangan manual.



Selain karena tekanan dari dokter, pasien-pasien tersebut juga mendapat gangguan yang katanya berasal dari arwah gentayangan korban wabah pes tetapi tak ada yang percaya karena mereka sudah dianggap gila. Konon, Setelah beberapa lama, dokter tersebut merasakan kehadiran arwah penasaran poveglia.



Akhirnya doktor mula melihat roh dirinya sendiri dan melompat (atau dilempar?) Dari menara loceng kematiannya. Rumor menyebutkan mayat doktor itu ditanam (dibata) di menara tersebut. Sehingga hari ini, poveglia masih menjadi tempat yang sangat menyeramkan. Dan telah masuk dalam acara tv 'scariest place on earth'.



Ada khabar angin yang mengatakan nelayan venesia tidak mahu mencari ikan di kawasan sini kerana sering mencari sisa-sisa mayat manusia. Selain itu, katanya sering terdengar suara loceng dari menara padahal sudah tidak ada loceng di sana .. Gambar Bahagian Dalam Menara Tidak diketahui pasti peralatan ini berfungsi untuk apa tapi ini adalah peralatan milik doktor RSJ tersebut

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini