Kanak-kanak 6 Tahun Disunat Jin di Kamar Mandi

Kanak-kanak 6 Tahun Disunat Jin di Kamar Mandi

Loading...

Warga Ujanmas Baru, Kecamatan Ujanmas geger. Tanpa sebab yang jelas, seorang budak bernama Maulana Farid Asyipa (6) warga desa Ujanmas Baru, kelas 1 SDN II Ujanmas Baru, tiba tiba sudah di sunat oleh makhluk halus , Khamis (8/12/2011). Menurut Tedi Samsu, ayah korban , bahawa kejadian tersebut baru diketahui Rabu (7/12/2011) sekitar pukul 16.00 WIB. Saat itu, anaknya seperti biasa mandi petang di bilik mandi. Saat dia asyik mandi, tiba-tiba anaknya merasakan sedikit perih di bahagian kemaluannya tetapi tidak berdarah. Lalu ia melihat ke arah kemaluannya. Dan ketika diamatinya ternyata bentuknya sudah berubah, tidak ada kuncupnya lagi dan sudah seperti di sunat.

Melihat ada kelainan, spontan anaknya menangis. Tedi pun lantas bertanya tentang perubahan di kemaluanya kepada isterinya. Lalu isterinya terus memperhatikan dengan saksama dan ternyata benar kemaluan anaknya sudah terpotong seperti layaknya anak yang baru disunat. Tetapi anehnya walaupun sudah seperti disunat kemaluan anaknya itu tidak mengeluakan darah sedikitpun. Walaupun tidak ada aduan dari anaknya, namun sebagai orang tua dia pun cuba memanggil bidan desa untuk mengetahui kalau benar bahawa anaknya tersebut sudah di sunat atau belum.

Ketika diperiksa oleh Bidan kampung ternyata juga membenarkan jika kemaluan anaknya benar-benar sudah disunat dan keadaannya sudah bersih. Sedangkan menurut Yosi bidan desa, membenarkan kalau kemaluan Farid keadaannya sudah di sunat dan cukup bersih. Tetapi apakah dilakukan secara ghaib atau tidak ia kurang tahu, tetapi jika secara perubatan itu memang sudah seperti disunat seperti biasa. Sementara itu menurut Farid, bahawa ia awalnya tidak tahu jika dirinya sudah disunat.

Ia tahu ada keanehan ketika ia selesai mandi dan ingin memakai seluar. Ketika ia perhatikan ternyata kemaluannya berubah tidak seperti biasanya. "Aku tahunya pas nak pakai celana. Aku bingung ngapa lain, lalu aku teriak memanggil ibu sebab terasa perih seperti di sayat. Aku ngomong ngapo burungku sudah terpotong," katanya sambil malu-malu.

Catat Ulasan

0 Ulasan