Akhirnya Hantu Jelmaan DiMarang Akan Diusir

Akhirnya Hantu Jelmaan DiMarang Akan Diusir

Loading...
Tawar usir hantu Kak Limah


MARANG – Terkejut. Itulah perasaan Mazlan Ali sebaik sahaja bangun dari tidur pagi apabila telefon bimbitnya tidak putus-putus berdering selepas kejadian seram yang dialaminya disiarkan di muka hadapan Sinar Harian semalam.

Sehingga jam 5 petang semalam, Mazlan menerima lebih 100 panggilan telefon dan 50 mesej melalui sistem khidmat pesanan ringkas (SMS) dari seluruh pelosok negara.

Sinar Harian semalam menyiarkan kisah lembaga misteri berambut panjang yang kadangkala menutup kepala dengan kain batik. Rupanya seperti watak hantu Kak Limah dalam filem komedi ‘Hantu Kak Limah Balik Rumah’ yang didakwa mengganggu keluarga itu sejak lebih seminggu lalu.

Selain Mazlan, anaknya juga dihujani panggilan telefon dan SMS daripada orang ramai, ada yang sedia menawarkan khidmat untuk mengusir lembaga itu dan ada juga yang memberi cadangan agar keluarga itu bertemu pakar bagi mengatasi masalah tersebut.

Salah seorang anak Mazlan, Mohd Syawal, 22, ketika dihubungi semalam berkata, pakar dimaksudkan oleh pemanggil terbabit ialah tokoh agama, termasuk dari kawasan Pantai Timur yang dikatakan mampu menamatkan gangguan lembaga misteri itu.

“Ada yang menyuruh saya menghubungi Ustaz Fauzi, Ustaz Ariffin dan ramai lagi ustaz yang mahir mengenai perkara ini yang tinggal di negeri ini dan juga di negeri lain. Namun saya belum menghubungi sesiapa kerana bimbang kos bayaran yang bakal dikenakan.

“Kami bimbang kos mengusir lembaga misteri itu menelan belanja ribuan ringgit. Jika murah pun belum tentu kami dapat menyediakan wang dalam masa singkat,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Temiang, Pengkalan Berangan, di sini, semalam.

Mohd Syawal memberitahu Sinar Harian, kisah keluarganya itu turut mendapat perhatian pihak media lain dan orang perseorangan yang ingin membuat liputan mengenai kisah yang didedahkan melalui akhbar ini.

Keluarga Mazlan dan empat lagi keluarga anaknya, termasuk Mohd Syawal, tinggal berasingan bersama keluarga masing-masing di kawasan itu. Mereka dikatakan berada dalam ketakutan akibat diganggu lembaga wanita tua berambut panjang itu.

Wanita misteri itu dikatakan sering menjelma dan merayau-rayau sekitar kawasan lima buah rumah keluarga Mazlan di situ saban malam. Malah, kelibat menyeramkan itu dapat dirakam secara kebetulan oleh salah seorang ahli keluarga terbabit.

Menguatkan lagi dakwaan itu, Mohd Syawal turut menunjukkan imej lembaga misteri wanita tua seperti bertongkat yang dirakam secara tidak sengaja oleh ahli keluarganya beberapa hari lalu.

Sinar Harian kelmarin juga menyiarkan kejadian menyeramkan itu dialami ahli keluarga terbabit bermula selepas mereka membawa balik beberapa keping papan serta tiang rumah pusaka keluarga itu dari Jerangau, Dungun, untuk dijadikan dinding rumah Mohd Syawal.

Selain itu, ahli keluarga terbabit turut mendakwa, lembaga itu berpakaian batik lusuh dengan rambut mencecah paras pinggang itu sering merayau sekitar lima buah rumah keluarga itu dari waktu malam hingga ke Subuh, sebelum menghilangkan diri.

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini