Inilah dia Setan Yang Muncul Bila Diseru

Inilah dia Setan Yang Muncul Bila Diseru

Loading...
Bloody Mary, Setan Yang Muncul Jika Dipanggil

Pada cerita rakyat Barat, Bloody Mary adalah setan atau penyihir yang dikatakan akan muncul di kaca ketika namanya dipanggil tiga kali (atau lebih, bergantung versi cerita), sering digunakan sebagai sebahagian daripada permainan. Cerita yang sangat mirip lain dengan nama yang sama adalah Mary Worth, Mary Worthington, Hell Mary, dan Black Agnes. "Bloody Mary" adalah permainan dan hantu dengan yang sama (atau nama-nama lain, seperti "Mary Worth") dikatakan akan muncul di kaca ketika dipanggil.

Juga dikatakan bahawa jika berkata carol tiga kali, hantu kaca akan tiba. Salah satu cara umum untuk membuatnya muncul adalah berdiri di depan kaca dalam kegelapan (biasanya di bilik mandi) dan mengulangi namanya tiga kali. Bloody Mary Worth dideksripsikan juga sebagai pembunuh anak-anak. Bloody Mary adalah legenda Amerika, iaitu seorang wanita, Mary Whirnington yang dikhabarkan meninggal di depan cermin. beberapa juga mengatakan kalau meninggal dibunuh dengan kejam oleh kekasihnya atau teman rapatnya. beberapa orang menganggapnya seorang penyihir. Mendiang Mary, terperangkap di dalam cermin sehingga ia tidak boleh keluar kecuali ada seseorang yang membuka jalannya dan kerana terlalu lama terperangkap di dalam cermin, jiwanya menjadi marah, hampa dan boleh melakukan hal-hal yang di luar batas kemanusiaan.

Bloody Mary dapat dipanggil dengan cara mengatakan Bloody Mary 3 kali di depan cermin bilik mandi dengan lampu yang mati. dan kemudian Bloody Mary akan muncul. Mary akan mengambil mata orang yang memanggilnya. Anak-kanak-kanak di seluruh Amerika sering melakukanya dan kena atau tidaknya masih misteri.

Catat Ulasan

0 Ulasan