Hantu Pun Teringin Main Laptop Gak..

Hantu Pun Teringin Main Laptop Gak..

Loading...

Sejak tiga hari para pegawai di persekitaran Pemkab Pasuruan heboh. Pasalnya sesosok hantu perempuan berambut panjang tertangkap kamera salah seorang pegawai. Dengan cepat, gambar hantu perempuan berpakaian serba putih yang sedang duduk di salah satu meja di pejabat Pejabat Pengelolahan Kewangan Daerah (DPKD) Pemkab Pasuruan, langsung tersebar luas di kalangan pegawai.

Quote:

Dalam foto tersebut, nampak hantu wanita berambut panjang dengan memakai pakaian putih sedang duduk di depan laptop. Namun dia hanya terdiam membisu di tempat duduknya, sambil memandang penuh dengan wajah ingin tahu terhadap laptop itu.Mungkin saja dia juga ingin boleh membiarkan ia berjalan tetapi bingung harus bagaimana.


Gambar hantu wanita main laptop Melalui data yang dikumpulkan, gambar sosok hantu itu diambil dengan kamera Samsung GT-S5830. Hingga kini belum dikatahui siapa yang merakam susuk hantu tersebut. Semua pegawai yang ditemui wartawan pun mengaku tidak mengetahui.

Banyak dari pengawai yang mengaitkan kemunculan hantu perempuan tersebut dengan bangunan Darmoyuda, yakni bekas bangunan simpanan arkib bahagian kewangan di kompleks pejabat pemkab. Sejak terbakar 9 Mac 2009 lalu, bangunan tersebut masih dibiarkan mangkrak.
Kesan angker yang melekat kuat pada bangunan tersebut menjadikan kompleks pejabat Pemkab Pasuruan di Jalan Hayam Wuruk Kota Pasuruan, tampak menyeramkan, apalagi di malam hari.Bahkan, sebelum gambar hantu perempuan di pejabat DKPD terekam kamera, sudah ramai diperbincangkan bahawa di bangunan Darmoyudo sering ada penampakan makhluk halus.
Kontan beberapa pegawai langsung menyambung hantu perempuan yang terekam kamera itu dengan bangunan Darmoyudo.
Quote:

Banyak diantara pegawai mengatakan jika hantu di pejabat DPKD adalah penunggu bangunan Darmoyudo berkeliaran di pejabat-pejabat Jabatan yang berada di kompleks pejabat Pemkab Pasuruan.

Beberapa pekerja yang ditemui, mengaku tidak percaya akan adanya hantu tersebut. Namun dengan beredarnya foto hantu melalui telefon ke telefon, banyak di antara pegawai yang mengaku takut. ? Jujur saya tidak pernah melihat hantu tersebut. Tapi kalau lebih masa terus terang saya takut. Apalagi beberapa hari ini beredar gambar hantu yang diduga di rakam di ruang DPKD,? kata salah seorang pegawai Pejabat DPKD yang tidak mahu namanya disebut.

Sementara seorang pegawai lain mengaku mempercayai foto tersebut. Pasalnya di antara mereka mengaku beberapa kali merasa diganggu makhluk halus apabila berada dalam komplek pejabat tersebut. ? Saya dan beberapa teman sering merasa merinding berada di sekitar bangunan yang terkesan seram. Apalagi jika malam hari,? kata pegawai perempuan pejabat DPKD.

ok..ini fotonya..
Agak-agak korang la..asli ke tak ni?
(sbb kejadian berlaku di Indonesia,jadi tulisan pun gaya sana juga la...:)]

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. seram giler...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2011/11/cuti-cuti-malaysia-mari-melawat-johor.html

    BalasPadam
  2. adoi..nih kan ada application dia..ape nama dia tah..dah penah buat dah..xda modal lain dah kew diorg tuh..haha..application nih kat iphone pown ada...kat andriod pown ada..

    BalasPadam

jerit kat sini