Saat Gempa Melanda Bali,Patung Ini Mula Menangis

Saat Gempa Melanda Bali,Patung Ini Mula Menangis

Loading...


Saat gempa melanda Bali, Patung Dewi Saraswati di SMPN 1 Susut, Kabupaten Bangli, Bali mengeluarkan air mata.
Peristiwa ghaib ini menghebohkan masyarakat tempatan. Ditengah paniknya masyarakat Bali akibat terjadi gempa cukup besar pada Khamis (13/10/2011), Patung Dewi Saraswati yang ada di pintu masuk sekolah SMPN 1 Susut tiba-tiba saja mengeluarkan air mata yang meleleh kedua-dua sudut matanya. Patung yang tingginya lebih kurang tiga meter ini diketahui mengeluarkan air mata sekitar pukul 11.15 WITA.

"Saat itu saya diberitahu oleh anak-anak yang heboh luar kerana saat gempa semua pelajar di suruh keluar,manakala patung dewi Saraswati yang dianggap sebagai lambang Dewi pendidikan ini mengeluarkan air mata, dan memang benar matanya ada meleleh air mirip air mata, "kata Ketua Sekolah SMPN 1 Susut Bangli, Ketut Ngebek Sukarsana.

Dikatakan patung yang ditubuhkan pada tahun 2006 silam sebelum ini tidak pernah mengalami kejadian ghaib seperti itu. Dewa, salah seorang pelajar kelas VII di sekolah itu mengatakan dia sangat terkejut dan baru kali ini menyaksikan keanehan seperti ini. "Benar pak dari tadi terus saja air matanya meleleh dan bahkan itu seperti orang yang menangis kerana menahan kesedihan yang berlebihan, "kata pelajar asal wilayah Sulahan.

Catat Ulasan

0 Ulasan