Owh.....hantu penanggal....

Owh.....hantu penanggal....

Loading...
Kisah benar terjadi di sebuah desa di Jawa Tengah. Desa itu dikejutkan dgn kejadian kejadian misteri dan pembunuhan yg kejam. Mangsa -mangsa yg menjadi korban terdiri daripada suri rumah- suri rumah yg ingin melahirkan anak pertama.

Ramai suri rumah di saat mereka ingin melahirkan anak didapati mati berserta dgn anak di dlm kandungan mereka. Seorang bidan yg pada ketika itu ingin menyambut kelahiran tiba tiba ditolak dengan gugusan angin yg tiba tiba menerpa masuk kamar di mana kerja pembidanan akan dijalankan. Bidan yg separuh pengsan itu melihat seekor lembaga yg tidak berbadan berlegar legar di ruang kamar. Kelihatan kepala dan tergantung kepadanya jantung dan usus perut terapung apung memerhatikan suri rumah ug pada masa itu didlm kesakitan untuk melahirkan. Mukanya hodoh, rambutnya panjang mengurai. Kepala itu dgn tiba tiba membenamkan mulutnya yg bertaring ke rahim suri rumah tersebut. Dia menyedut segala apa yg ada di dlm perut wanita itu. Bercucuran darah jatuh ke lantai papan kamar itu. Lembaga itu juga mengunyah dan membaham bayi yg belum sempat lahir dgn lahapnya sebelum berlegar keluar melalui tingkap.

Hasil dari siasatan menunjukkan bahawa kepala itu terbang ke satu pondok usang dipinggir desa itu sebelum masuknya waktu subuh. Kepala itu masuk ke dalam tempayan khas. Hampir setiap mlm selepas maghrib kepala atau lebih dikenali sebagai penganggal, keluar dari tempayan untuk mencari mangsa seterusnya.

Penduduk kampung menjadi gusar dan takut dgn peristiwa itu, lebih lebih lagi suami suami yg mempunyai isteri yg sedang sarat hamil. Hingga pada satu hari ada seorang ulamak di kampung itu mendapat jalan bagaimana hendak menghapuskan penanggal itu. Beliau dan beberapa penduduk kampung bersembunyi di balik semak menanti penanggal keluar dari tempayan. Setelah hantu itu keluar, beliau pun terus meletakkan duri duri tajam di sekeliling mulut tempayan itu. Tak lama kemudian kelihatan penanggal itu pulang semula untuk mesauk ke dlm tempayan itu. Memandangkan ada duri di mulut tempayan, penanggal itu tidak dapat masuk ke dalam. Dia berlegar legar disekeliling tempayan itu mencari jalan bagaimana hendak masuk kedalam tanpa jantung dan usus perutnya tersangkut ke duri duri tersebut. Lama kelamaan azan subuh berkumandang...penanggal itu menjerit dgn satu suara yg sangat mengerunkan. Dia terbakar dan rebah ke bumi.

Begitulah kisahnya...sama ada betul atau tidak..Wallahu "alam.

HiiiiiHiiiiiiHhiiiiii~~

info tentang penanggal;
ada sejenis hantu yang seringkali didampingi oleh bidan-bidan zaman dahulu yang di namakan hantu penanggal. Hantu ini mendampingi bidan tersebut setiap kali mereka menyambut ibu-ibu yang akan bersalin.

bilamana perempuan yang telah mengandung cukup bulan itu memgeluarkan darah nifas, bidan ini akan merasa loya-loya kepingan ingin mengecap darah sebagaimana yang pernah ia kecapi sebelumnya. apabila ia dapT MENGAMBIL URI TERSEBUT, ia akan memakan uri tersebut. ini akan menjadikan wajahkan kelihatan semakin cantik dan muda.amalan kwsyaitanan ini telah lama di di ketahui dan amalkan oleh penduduk Babylon purba yang bayak berhubungan dengan jin itu.

maka ibu yang cerdik, yang inginkan anaknya yang bersalin dan cucunya yang baru keluar itu selamat, mereka akan cepat-cepat minta uri tembuni dari bidan tersebut untuk di bersihkan dann di tanam. ini kerana sekiranya bidan tersebut dapat mengambil uri tersebut dan membawanya pulang kononnya padahal ia memakannya, maka kedua-dua anak dan ibu terdedah kepada syaitan



orang-orang tua zaman dahulu berpesan kepada ibu yang bakal melahirkana anak dengan satu petua tentang pantang larang hantu penanggal ini. ia pantang benda-benda tajam. itulah sebabnya orang-orang tua menyarankan agar sanggutkan duri mengkuang yang sifatnya berduri tajam di bawah rumah di mana wanita tersebut akan melahirkan anak. dengan itu, hantu penanggal itu tidak akan databf ke tempat tersebut . maka dengan izin Allah terselamat mereka dan anak mereka dari kekeringan darah yang boleh menyebabkan kematian.

ibu yang melahirkan anak dan mereka yang menemani ibu juga di suruh supaya membacakan al fatihah, ayat al kursi 7X dan 3 qul 3 kali bila memasuki ruang yang akan melahirkan bayi.


bilamana hantu itu datang, hantu ini makan darah dan uri orang baru bersalin. Sekiranya hantu ini tidak di haling dari meminum darah , ibu yang bersalin itu akan tumpah darah dengan banyaknya. Kebiasaannya ibu yang tumpah banyak darah akan mati.

Menurut cerita orang-orang tua lagi, bidan yang mengamalkan ilmu hitam ini memanglah takut kepda benda-benda tajam seperti mengkuang.

demikianlah orang zaman dahulu berhati-hati dari syaitan, bukannya seperti pemuja-pemuja cerita hantu yang dengan cara meminatinya seolah-olah mereka memanggil hantu-hantu tersebut datang kepada mereka.


bilamana ibu yang melahirkan anak tidak tahu membaca pendinding tadi, inilah banyak masalah yang berlaku yang kadang-kadang menjerumuskan kepada dosa yang besar.


setelah generasi bidan ini mati, muncullah pula pewaris-pewaris yang tidak berminat lagi dengan hantu pemeliharaanini,hantu syaitan lain pula yang muncul ...


saksikan video penangkapannya....nak caye,tak nak caye....nilai sendiri je la...
memang ini ke cara buang penanggal tu?


sumber:wujud

Catat Ulasan

0 Ulasan