Hati-hati ke Thailand,buayanya terlepas!!

Hati-hati ke Thailand,buayanya terlepas!!

Loading...

BANGKOK - Sekira 100 ekor buaya Thailand lepas dari kandangnya semasa banjir. Peristiwa ini menjadi ketakutan bagi warga Thailand yang saat ini tengah berjuang untuk menghadapi banjir maut tersebut. Buaya-buaya itu lepas dari Penangkaran Uthai Thani akibat banjir yang melanda Thailand akhir-akhir ini.

Pegawai hidupan liar dan Jabatan Pemuliharaan Thailand saat ini cuba untuk menenangkan para warga , mereka berkata, buaya yang lepas adalah buaya yang masih kecil, yang panjangnya belum mencapai 1 meter. "Tolong, jangan panik, buaya ini bukanlah buaya buas seperti di alam liar. Mereka juga takut terhadap manusia," ujar pegawai Jabatan Konservasi Thailand Thirapat Prayoonsit , seperti dikutip News Core, Selasa (11/10/2011).

Kerajaan Thailand ketika ini juga sudah mengambil beberapa pawang buaya untuk menangkap buaya-buaya yang lepas tersebut. Banjir di Thailand sudah menewaskan lebih dari 250 orang. Langkah besar pun diambil oleh Kerajaan Thailand untuk menyelamatkan 12 juta warga yang terkena banjir. Selain di Thailand, banjir ini juga melanda Kemboja dan Vietnam. Banjir di tiga negara Asia Tenggara tersebut juga sudah menelan lebih dari 500 korban jiwa. (rhs)


Giliran Thailand dilanda musibah...selepas ini agaknya giliran negara manakah...


http://www.okezone.com/

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. hehehe...akak!! sape yg tls berita nie? menewaskan? stylo! :D

    BalasPadam
  2. hehe...berita ni dari negara jiran,jiran lah yg tulis,bahasanya pun bahasa jiran,jadi kena baca ikut slang jiran....uhuk...uhuk...

    BalasPadam

jerit kat sini