Terkini ►

Foto Sesaat Sebelum Kamar Khadafi Ditembak

Tripoli - Libya: Sejumlah aktivis, laman rangkaian sosial Facebook dugaan peredaran gambar Kolonel Muammar Gaddafi, yang menunjukkan wajah terdistorsi, mati, darah menitis dari mulutnya dan mereka membenarkan itu gambar kematiannya di tangan para pemberontak selepas mereka memasuki Tripoli.


Sirte - Mantan pemimpin Libya Muammar Khadafi tewas tertembak dalam serangan di kampung halamannya, Sirte. Jenazah Khadafi kemudian dibawa ke lokasi yang dirahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Demikian disampaikan pegawai Dewan Transisi Nasional, seperti dilansir AFP, Khamis (20/10/2011). Dalam penyerbuan oleh pasukan revolusi di Sirte itu, Khadafi tewas dengan luka tembak di kepala dan kedua-dua kakinya. Penembakan terhadap Khadafi terjadi tidak lama selepas kejatuhan Sirte ke tangan tentera revolusi. Pasukan akhirnya mencari tempat persembunyian Khadafi. "Khadafi juga tertembak di kepala," kata pegawai NTC Abdel Majid Mlegta kepada Reuters, Jumaat (20/10/2011) "Ada banyak baku tembak dan dia tewas," kata Mlegta.

Gambar sesaat sebelum ditembak



Ini Gambar Sesudah ditembak:







Anda baru saja membaca artikel yang berkategori pelbagai dengan judul Foto Sesaat Sebelum Kamar Khadafi Ditembak. Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://akakdisebalikpintu.blogspot.com/2011/10/foto-sesaat-sebelum-kamar-khadafi.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Kak Tie - 21 Oct 2011

Belum ada komentar untuk "Foto Sesaat Sebelum Kamar Khadafi Ditembak"

Post a Comment

jerit kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Terbaru