a blog full of free information

Pin It

Widgets

NASA mengeluarkan video yang diambil dari luar angkasa selama serangan 11 September (9 / 11) di World Trade Center New York. Seperti apa?

Pada pagi serangan itu, warga Amerika Frank Culbertson sedang berada di International Space Station (ISS) bersama dua angkasawan Rusia lain. Selama mengorbit Bumi, mereka melintasi New York dan merakam video kepulan asap mendebarkan dari Manhattan itu.
                                                                   Gambar: lelaki ini terjatuh bersamaan dengan rubuhnya WTC.

Culbertson yang baru-baru ini diwawancara untuk memperingati 10 tahun 9 / 11 ini mangaku masih boleh mengingati reaksi awal pada berita tersebut. Ia mengaku sedang membaca novel Tom Clancy saat itu dan ia merasa seolah tersedot dalam buku itu.

"Seperti yang kami dengar dan digambarkan, kejadian ini menjadi sangat nyata," ujarnya seperti dilaporkan HuffPost. "Apabila melihat ke tingkap, kami merakam video saat menara kedua runtuh dan saya tak mengerti apa yang sedang berlaku," katanya.

"Namun, saya tahu, kejadian itu sangat menyeramkan kerana ada awan puing raksasa menyelimuti Manhattan. Kemudian semuanya menjadi menyakitkan kerana seperti melihat luka di satu sisi negaramu, "katanya.

Inilah videonya:





sumber:http://osserem.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

jerit kat sini

 
Top